Ich liebe dich

Brunett?

Jag och Henrik åker till stan och myser lite. Jag hann innan det att färga håret. Skulle nyansera slingorna lite för att sedan lägga i nya. Grejen var bara att jag vart brunett med skiftningar! Haha. Vad tycker ni? Ljust eller mörkt är det jag ska ha? Henrik vill ha mig blond så han sura till lite idag ;)

Längtar!

Sommaren på Gotland börjar leda mot sitt slut. På lördag åker jag till Göteborg för att bli 12 år igen, jag ska på UF Alumni Summercamp. Hur kul? Jättekul!
Men innan det startar vid lunchtid på söndag så ska hela lördagen spenderas på Liseberg med ett gäng sköna människor. Gud vad jag längtar!
Bokade precis flyg och åkband!

Sommarnatt

Efter en dålig dag på stranden igår (skiftande väder), lite shopping och middag hemma med Henrik, Frida och Olivia så åkte vi igårkväll och kvällsbadade i Ihreviken. Himlen var rosa och speglade sig mot vattnet som var helt kristallklart. Fantastiskt vackert.
När vi kom hem drog vi ett parti YATZY och jag vann!

Vilken riktig sommarkväll!

Här säger jag godnatt till mina finisar som sov över :)

Molnen och vi kommer inte överens

Alltså åh. Vi hann knappt lämna Lummelunda innan molntäckena täckte den blå himlen. Fan. Men vi gör ett försök ändå. Det är ju varmt. Mot badet!

Himlen var faktiskt blå..

Gotländskt vis

Vilken jäkla kväll och dag. Mys på stan, middag hos fin vän och ett riktigt kvällsbad i mörkret med vänner. Dykning från kanten (kalkbrott), kullibyttor i vattnet och massor av skratt och plaskande.
Vilken fin sommar!

Igårkväll var jag och Henrik nere vid krusmyntagården och köpte hem lite fina saker. Gotländsk inredning och goa kryddor. Då kan man ha Gotland nära fast man är i Västerås. Till och med i matlagning. Egna burkar anordnade vi också. Puss

Krusmyntagården

Ge upp och tänka om

Gotland. Vi skulle starta den här veckan med stranden, lugn och ro på tu man hand jag och Henrik. Så blev det inte alls. Det är supermolnigt, vi lade ned förhoppningar och gjorde oss redo för stan istället. Henrik åker hem på fredag och vi har några saker att uträtta innan det. Typ som att köpa hawaiianas, mina flippisar är helt slut!

Pojkvänssommar

Vi myser i stan

Shopping i stan

Oj vad jag och Henrik sig ut. Vi låg typ och drog oss i sängen till 11 när vi såg att de inte var nå strandväder idag. Istället åker vi till stan och handlar lite 😊

Sund ego(par)ist

Vi kom precis hem efter en heldag på stranden. Så mysigt. Det är så det ska va, komma hem strax innan klockan 22 och fortfarande blöt i håret. Kvällsmat har vi fortfarande inte ätit och grillen ska snart tändas. Sommar hos familjen Hedrén.
Idag har jag och Henrik haft tid att prata. Det känns inte riktigt som vi har hunnit de på semstern. Även fast vi har semester ihop så har vi inte hunnit prata bara vi, alltid folk omkring oss. De blir lite pressat kan jag känna. Men idag fick vi tillfälle, när vi badade i 45 min, när vi tog en promenad vid stranden hand i hand och vid väntan på lunch. Det är så mycket jag vill göra, jag vill ordna upp mitt liv. Inte alls för att de är krångligt eller så utan mer för att jag ska hinna med det jag vill och fånga det stunder jag mår bra av. Det är så lätt för mig att glömma i vardagen, vad jag kämpar för och vilka mål jag har.
Jag har känt nu sen i kanske tidig vår att jag vill ha egen familj, att ha något eget och skapa egna traditioner, känner mig mogen för det, liksom ge mig lite till någon mer än bara Henrik. Sen kommer stunder då jag får vara ensam med Henrik, när vi kan pussas i minuter ostört, när han kommmer på mig när jag ler fånigt för att jag är kär eller när vi tränar tillsammans. Jag är verkligen inte redo alls för att dela mig av våra stunder med någon annan. Jag älskar att vara helt och hållet själv med honom. Det är så mycket vi ser framemot tillsammans att göra. Så allt som betyder och innebär mindre tid för mig och Henrik, stryks för tillfället från listan. Med glädje.

Henrik vet att jag är både visionär och drömmare, jag tror han gillar det med mig. Han vet också att jag är rätt så duktig på att uppfylla mina drömmar, men självklart lite jobb bakom. Det jag kan älska med att ha Henrik som min pojkvän är att han är otroligt flexibel. Han vet att jag också är en liten krånglare, jag kan ändra mig ganska snabbt och mycket men han är nöjd bara saker genomförs. Men i vilken ordning bryr han sig inte om. Är inte de kanske det bästa? att han förstår mig konstant och är med på mina tokiga idéer. Att köpa lägenhet var en av dem sakerna.

När vi gick idag på stranden och babblade på så inser jag att livet är så mycket mer än att bara kämpa för att någon annan ska bli nöjd. Henrik har sagt att jag alltid ska följa mitt magkänsla och inte alltid gå efter det som borde vara mest logiskt eller smartast. Det har funkat. Vi blir starka tillsammans och jag förstår vad lyckliga stunder innebär när vi är med varandra. Den här sommaren har verkligen fått mig att inse vem jag är, vad jag vill och vem jag lever för. För mig själv. Jag ska alltid göra det som känns bäst för mig. Och Henrik.

Ett av mina konkreta mål (finns ju en del som inte går att ta på också) är att jag ska gifta mig innan jag är 25 år ung. Det betyder ett bröllop senast den 23 juli 2017. Det är ganska snart ändå, otroligt coolt att ha ett sånt konkret mål som detta. Blir glad bara jag tänker på det.

Nu ska jag faktiskt hjälpa till med lite mat. Kram på er. Ibland delar jag med mig av mina hemligheter.

Vilken sommar

Vilken fantastisk sommar. Det finns absolut ingenting att klaga på! Vädret kan inte bli bättre, Visby levererar sena kvällar med massvis med turister och familjen har semester tillsammans.
Sanningen är egentligen så börjar jag bli lite rastlös, försöker sluka mig i böcker. Men innan jag är tillbaka till vardagen och jobb så väntat ett läger i Göteborg på mig!

Men nu, dags för beachen men på andra sidan Gotland! :)

Åh. Livet på en pinne.

22 åriga tjejen!

Rätt så sliten tjej idag alltså. Men vilken jäkla födelsedag! 100 miljoner presenter och en kväll som avslutades på krogen precis som förr. Vad roligt jag har med mina fina!
Efter en dag på stranden åker nu jag och Henrik in till stan och har romantisk middag, tog med lillesyrran också ;)

Puss på er!

Min babe och jag är tillsammans

Födelsedag!

Nu blir det party med tjejerna! Och Henrik 😊

Visbytravet

Ingen genväg till rikedom

Efter en dag på stranden med fina tjejer blir de nu en familjetradition, Gotlands största travdag. Gotlandslöpningen, tror ni man vinner stora kosan ikväll då? Nej det finns ingen genväg till rikedom. Hårt jobb lönar sig 😊 säger tjejen som har sista kvällen som 21 åring!

Morgontrött

En dag med pyssel, strand och travdag väntar. För att hinna med allt blev det en tidig morgon 😊

Jag är redo för födelsedag!

Såhär glad är jag över att storhandlingen är över och färdig. Sjukt tungt men mm så gott det kommer bli. Prinsessatårta, grillade spett och god sallad!
KRAM

Stolt storasyster mellanlandar

Sitter i stan, tog en mellanlandning mellan stranden och storhandling på syrrans jobb. Så stolt över den tjejen. Från noll erfarenheter till en riktigt duktig servitris.
Henrik och mamma handlar presenter åt mig, ända anledningen att jag fick följa med till stan var att storhandla medan dem pysslar åt mig. Känner mig som en liten flicka igen. På torsdag är min födelsedag och då blir det lite middag och party med mina tjejer här på ön. Lyxigt!

Jag får väl ta och röra på mig nu, ska hinna med att handla all god mat innan dem är klara 😊

Havets mersmak

Igårkväll hade vi middag igen med mina kusiner, tolk och resten av familjen. Vi åt rökta räkor, nybakat bröd, tomat och mozarella paj och sallad. Vi satt ute på verandan hela kvällen, en fantastiskt värme.
Det är så skönt att sitta ute, stora bordet på verandan rymmer 10 pers utan problem.

Dagarna börjar minska tills jag lämnar Gotland, vet inte vad jag tycker om det. Innan det ska vi iofs fira min födelsedag, gå på stora travdagen och ha fler dagar på stranden.

Mitt liv.

Läsvärda tider

Jag var så lässugen nu i veckan en kväll att jag fick abstinens. Märkte också att jag har tagit med mig alla mina böcker hem till Västerås. Men, efter lite letande på hyllor och i lillasysters rum så hittade jag en gammal favorit. Jag har läst den en gång förut men minns inte slutet, bara hur bra den var.
Vad mysigt det är att läsa igen. Har haft total lästorka. Nästan i två års tid, inte alls likt mig.

Att fånga stunden

Barnen sover, föräldrarna tecknar för fullt och pratar inne vid bordet, Henrik är på vift någonstans, mamma vattnar hela kalkstensverandan och jag sitter ute med värme, musik och med god mat i magen. Vilken kväll! Snälla, stanna tiden.

Uppdatering av underbara dagar

Jag har verkligen inte uppdaterat er. Ledsen för det men jag har kopplat av. Och dessutom kopplat bort mig. Mobilen är i väskan och konstant på ljudlös. Jag har inget behov av att bli nådd då jag redan har min totala familj omkring mig. Men jag kan uppdatera er om mina dagar. I torsdags var vi först som n såg i Lummelunda grottorna. Efter det åkte vi till stranden och njöt av dagen. Efter lite kontakt med omvärlden och fina kompisar så bestämde jag mig för att spontant vara med på tjejkväll. Bästa draget på hela veckan av mig. Vi var först hemma hos en av tjejerna sen gick vi ut på Gutekällaren. Oh så kul. Gud jag skrattade så jag hade ont i magen och den kvällen kommer jag att leva på länge. Gammal hederlig tjejkväll där allt med att sminka sig på golvet, prova skor i hallen, prata gamla killar och bara dansa gärnet ingick. Mina tjejer.

Igår var de fredag och ärlgt talat var jag ganska sliten. Åkte till stranden och vilade upp mig. Mina döva kusiner är här och igår hade vi middag med tolk. Det blir att prata på ett helt annat sätt. Tar bara lite längre tid.

Gotland bjuder på strålande väder idag med men vi ska faktiskt inte kasta oss väg för stranden utan gå på (det sägs) Gotlands största loppis. En stor idrottsklubb som anordnar. Sen blir det stranden. PUSS

En bild på mig och Linn från 2007 där vi är på våra kusiners bröllop

Lummelundagrottorna

Jag och Henrik var uppe med tuppen, vi skulle åka till lummelundagrottorna (för första gången när jag bor i orten!!) med kusinerna. Jag tyckte guidningen var sådär, för stor grupp och hon började prata innan alla kom in i de olika"rummen".
Men, nu var det gjort 😊

Idag blir det stranden!

En kväll på stan

Läggdags. Imorgonbitti ska vi till lummelunda grottorna. Spännande va 😉
Här är bilder från en kväll på stan.

Middagsdags

Rätt så ledig

Strandväder idag igen, dock lite mer lugn och ro. Lillkusinerna är på Kneippbyn.
Det blåser i Ihreviken idag, stora vågor som ibland levererar läskiga maneter. Men jag badar ändå. Försöker verkligen få bot på min fobi.

Dagarna här på Gotland är speciella, vet inte hur jag ska förklara. Få finurla ut det och återkomma.
Nu ska ja njuta av sol och bad, och ikväll ska hela familjen ut och äta på restaurang.

Fina kusinbarn

Mina sötkusiner har anlänt och jag är som ett barn igen. Fina Linda är med på stranden och resten är i stan.
Gotland bjuder på strålande väder!

Lättare att vara själv?

Halva dagen har gått och jag har ägnat stor del av att tänka. Ibland kan det vara skönt att bara tänka igenom saker.
Jag börjar tänka på att jag saknar Västerås, tänka att det är mycket som händer i höst, tänka vad det är vi ska göra klart i vår lägenhet. Jag och Henrik skulle inreda hallen idag, vi började rita upp olika förslag. Vi tyckte olika, de gör vi nästan alltid.
Idag slutade det dock inge bra. Det ena gick från bordet och vi valde att göra olika saker i en stund. Vi får försöka kompromissa eller något. Jag vet inte om jag gjorde han ledsen men han gjorde mig ledsen så jag tappade suget för allt. Jag kan göra de ibland, för en timme eller två.
Ibland är det komplicerat att vara ett par när man tycker om samma saker. Jag vill inreda på mitt sätt och det är väl samma för honom.
Vi får släppa den diskussionen en stund.

Jag längtar så mycket till ikväll, hoppas de gör mig på ett bättre humör. Ikväll kommer våra kusiner från Finland, Johan är min kusin och han kommer med sin familj. Det är Tiina som är hans fru och så deras två (helt fantastiska!!) barn, Linda och Noel. Föräldrarna är döva men barnen hör. Dock har barnen finska som modersmål, men Linda, som är knappt 3,5 år kan flytande finska, svenska, finskt teckenspråk och svensk teckenspråk. Helt underbara ungar. Jag och mamma har köpt små presenter till dem. Gud så jag längtar.

Nu ska jag gå in och säga förlåt till Henrik. Även om det ibland skulle vara lättare att vara själv istället så skulle jag ändå aldrig vilja det.

Fotboll och godmiddag!

Mätta och belåtna efter en riktig födelsedagsmiddag för att nu se fotboll. Villa hejar ni på? Här tror vi på Tyskland!

Typ en fjärdedel gjord!

Har precis duschat och gjort mig klar efter ett hårt träningspass med Henrik. Jag hade invägning imorse och tycker det går segt. 0,6 kilo tappade sista veckan. Sammanlagt gått ned över 5 kilo med träning och bra kost. Heja mig! Bara 15 kilo kvar ;)

Nu ska vi fixa mat för ikväll blir de födelsedagsfirande för Henrik.

Världens bästa fyller år!

Grattis på födelsedagen hjärtat. Tröttis!

Kvalitetstid på landet

Efter en utflykt på södra Gotland med noll loppisfynd så stannar vi i Visby och äter middag. Kvalitetstid och semester är det bästa.

Sen åker vi självklart hem och ser fotboll!

Smak av norra Gotland

Idag ska vi göra en utflykt till södra Gotland. Besöka Tove Admans atelje, åka ned till Djupvik och fika och bara göra det vi känner för med vägen. Idag är det dock bara jag och Henrik som åker iväg.

Här är lite bilder från gårdagen. Helt utan filter och omredigering. Det behövs inte här på Gotland ;)

Ihreviken

Min favoritstrand, Ihre

Grävning vid St: Olofsholm

Letar efter skatt, skelett eller andra läskigheter?

Gotländsk historia

Hideviken

Kalkbrottet vid Kyllaj

Furillen

Furillens Hotell & Restaurang

Insidan av restaurangen, älskar lamporna!

Gotländsk variant av 5 i rad

Rute stenungsbageri

Med prisbelönta bakverk

Vackra Sudersand

Vacker pojkvän

Strandbaren

Kvällens YATZY

Jag, mamma och Henrik spelar YATZY, går jättebra för dem. Mitt i spelet fick mamma telefon och Henrik kastar popcorn på mig för att han försöker pricka min mun. Skitunge!

Gamla historier och ödestränder

Vi har systemkameran med oss, ni ska få se massor av fina bilder sen. Just nu är vid på östra sidan av norra Gotland. Vi har stannat vid loppis, kalkbrott och fått mamma och pappa att berätta historia om olika ställen.
Denna sida är full med gamla spökhistorier om exempelvis gamla övergivna psykbarnhemmet i Kyllaj och ett torp som ingen vill återvända till. Kalkstensstränderna är öde och havet slår så vackert mot dem.
Det är så mysigt att åka omkring med Henrik. Man ser hur han suger på all informationen han får och hans säger knappt några ord. Bara tittar och ler. Söta Henrik som är så lugn, vilket jag älskar.
Nu fortsätter vi utflykten, nu mot ett gårdsbageri!

Utflyktsdag

Idag blir det inte stranden, utan idag blir det utflykt på norra Gotland. Vi ska till skulptör fabrik, till rute sten bageri och en sväng förbi Furillen och Fårö 😊

Livsnjutning

Ihreviken är fantastiskt

Kväll med favorittjejerna

Vilken dag jag hade igår. Först stranden, fantastiskt väder och hög temperatur i vattnet. På kvällen åkte jag in till stan för att träffa Moa och Isabella. Mina fina Stockholmstjejer. Tycker om dem så mycket. Vi åt mat på Joda bar och kök och pratade i timmar. Sen gick vi vidare och tog några drinkar. Men alkoholfria för jag körde ju 😊

Dagens strandlåt

Henrik är fin

Nu är vi värda en riktig grillmiddag. Gud vad jag tycker om dig. Så oerhört glad att jag har dig. Puss

En timme träning om dagen är bra för magen

Dags för kvällens träningspass, nu taggar vi till!

Minnen av elakheter

Favorit i repris.
Strand, picknickkorg, hav och lugn. Det bjuder dagen på.
Igår när vi kom hem från stranden drog jag och Henrik 6 km på en bra tid. Jag var hur trött som helst, men återhämtar mig snabbt. Vi åt en god middag och satt ute till midnatt.
Vi pratade mycket barndom och om framtiden. Jag och Henrik har varit tillsammans länge och det känns som om vi borde ta nästa steg.

När vi pratade minnen så kom vi in på spåret när vi någon gång gjort något dumt som små. Både jag och Robin (3 år äldre storebror) hade tydliga minnen.
Mitt var när jag och Linn (5 år yngre syster) var ute och lekte och jag fick för mig att jag ville veta vart på brännässlan det gjorde ont när man tog. Men jag tänkte inte offra min egen hand, utan jag  lurade i Linn att hon kunde känna efter utan att göra illa sig.
Händelsen slutade med en gallskrikande Linn, mamma kom ut på gräsmattan och jag som satt och skämdes. Min fyndiga hjärna ljög ihop något som kanske lät vettigt, något som sa att det inte var mitt fel!

Robins minne var att vi lekte i ett pippihus av kartong. Vi sprang in och ut och tittade ut genom alla luckor. Helt plötsligt när han ska sticka sina fingrar genom en lucka så står jag på andra sidan och får fingrarna i ögonen. En gallskrikande Gina som har fått fingrar i ögonen - pappa kommer in mitt i händelsen men missar Robins misstag och säger åt mig att inte pipa så mycket för allt. Robin, som faktiskt vet vad som hände instämde med pappa och började också skälla på mig.

Tack för det, idag, säkert såhär 18 år efteråt ber Robin om ursäkt. Jag har fina syskon jag 😊

Lillasyster Linn och Henrik

Solsemester

Paradisdagar

Ligger på stranden och lyssnar på sommar i P1. Det är sommar för mig. Höra personliga historier samtidigt som vågorna slår mot stranden och sanden blåsor upp på mina nyinsmörjda ben. Det är Gotland och sommar för mig.

Igår när vi kom hem, åt vi grillat på kalkstensverandan och bara njöt av kvällssolen. Jag och Henrik drog ett träningspass på 7 km och sov otroligt gott efter det. Livets ljusa kvällar, snälla stanna tiden någon som har den makten.

Man måste leva också, de kan inte vara bara paradisdagar. Jag deffar fortfarande och äter inget som heter snabba kolhydrater. Igår festade jag till det med coleslaw. Wohoo! Det smälte i min mun.
Men hårt arbete ger resultat, nästan 5 kilo tappade på 2 veckor. Heja mig och jobba på!

Den här personen är söt som socker så ibland får det räcka!

Gud vad jag skrattar

Ihreviken

Vi åker iväg och har semester på stranden. Och pussas lite!

Restaurangbesök och privatekonomi

Vilken drömdag vi har haft. Morgonen var fantastisk: jag pussade sönder Henrik och njöt av varje sekund. Vi somnade tidigt igår och vaknade helt utvilade.
Åkte till stranden, kastade macka med passande stenar, åt god pastasallad, tog en promenad vid vågorna och pluggade privatekonomi tillsammans med Henrik.
Nu har vi gjort i ordning oss och är påväg in till stan. Vi ska äta middag ute där syster jobbar. Ska bli gott!

Gotland bjuder på semesterväder

Nu är det semester och vi har landat i Ihreviken. Gotland är otroligt!

Fixat och klart!

Vårt nya gästrum är äntligen klart. Nu är Henrik så välkommen!

Gladare än någonsin

Nu åker vi hem och solar efter en bra runda på stan!

Äntligen the day!

Idag var det en tidig morgon, mamma och jag var redan i stan strax innan nio. Lämnade av min bror och bestämde oss för att uträtta en del ärenden. Handlar lite till helgen och så.

Min egen(dom)

Dem här bilderna tittar jag på i smyg när vi är ifrån varandra. Äntligen är det mindre än 24 timmar tills vi ses!

Du är det bästa jag vet.

Känslodag

Hallå där mina vänner. Känns lite som dagen innan födelsedagen idag för imorgon kommer Henrik. Så så efterlängtat.
Det blev sent igår för min del, jag kom inte hem förrän vid halv 2 tiden. Var på mingel med Handelskammaren och vi satte oss därefter på restaurang. Pratade, skrattade och hade de riktigt trevligt. Så roligt att få spendera en del tid med dem. På dagen igår hade jag en liten guidad tur i Visby, visade dem Botaniska trädgården, kärlekstunneln, Fiskargränd (som ska vara Sveriges vackraste gränd) sen gick vi längs strandpromenaden.

Det är så speciellt att ha massor av härliga vänner på Gotland denna vecka, ska bara försöka hinna med och träffa alla. Tycker jag ha gjort ett bra jobb ändå. :)

Snälla?

Henrik, jag kan gå med på att de blir en Sune bara jag får en!!

Visby Creperie

Den här dagen startade jag i stan med att äta lunch med fina Hanna som är en av mina bästa UF alumni kompisar. Vi har så mycket gemensamt. Skönt att ta igen lite tid!

Mingeldags

Idag ska jag möta upp mina kollegor från Handelskammaren inne på Almedalsveckan. Ska bli roligt att träffa dem. Vi ska på lite mingel och seminarier.
Jag har lånat en tunika från mamma och kör med låga vita skor som går alldeles utmärkt att promenera i.