Minnen av elakheter

Favorit i repris. 
Strand, picknickkorg, hav och lugn. Det bjuder dagen på. 
Igår när vi kom hem från stranden drog jag och Henrik 6 km på en bra tid. Jag var hur trött som helst, men återhämtar mig snabbt. Vi åt en god middag och satt ute till midnatt. 
Vi pratade mycket barndom och om framtiden. Jag och Henrik har varit tillsammans länge och det känns som om vi borde ta nästa steg. 

När vi pratade minnen så kom vi in på spåret när vi någon gång gjort något dumt som små. Både jag och Robin (3 år äldre storebror) hade tydliga minnen.
Mitt var när jag och Linn (5 år yngre syster) var ute och lekte och jag fick för mig att jag ville veta vart på brännässlan det gjorde ont när man tog. Men jag tänkte inte offra min egen hand, utan jag  lurade i Linn att hon kunde känna efter utan att göra illa sig. 
Händelsen slutade med en gallskrikande Linn, mamma kom ut på gräsmattan och jag som satt och skämdes. Min fyndiga hjärna ljög ihop något som kanske lät vettigt, något som sa att det inte var mitt fel!

Robins minne var att vi lekte i ett pippihus av kartong. Vi sprang in och ut och tittade ut genom alla luckor. Helt plötsligt när han ska sticka sina fingrar genom en lucka så står jag på andra sidan och får fingrarna i ögonen. En gallskrikande Gina som har fått fingrar i ögonen - pappa kommer in mitt i händelsen men missar Robins misstag och säger åt mig att inte pipa så mycket för allt. Robin, som faktiskt vet vad som hände instämde med pappa och började också skälla på mig.

Tack för det, idag, säkert såhär 18 år efteråt ber Robin om ursäkt. Jag har fina syskon jag 😊


Lillasyster Linn och Henrik 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0