Det är bara att bestämma sig..

Hej på er!
Det är måndag och ny vecka, våren har inte varit närmre och jag känner mig jätteglad för det! Är de inte fantastiskt hur solen, snödroppar, krokusar och alla vårjackor kan sprida energi till en?
Den här måndagen har innebärit kontorsjobb, en hel del att ta ifatt om man säger så. Eftermiddagen bjuder på träning och försöka komma iordning lite hemma. Jag känner mig lite möbellös.... 
 
Det här med träning och att komma i form, jag har verkligen gått all-in nu och jag tycker att det känns bra. Jag har en personlig tränare som jag ska träffa ca 15-20 ggr till sommar och nu i början kör vi hårt. Det kommer vi göra hela vägen men det är nu i början det är ovant för mig.Jag har olika mål med den här våren men de största målet för mig är att ändra mina vanor och rutiner. Bli sund och ha ständigt med energi. Mitt andra mål är att klara milen under en timme. Mitt tredje mål är att tappa 17 kilo. Jag kommer klara av det, det krävs bara (sjukt mycket) jobb bakom. Ju nogrannare jag är, ju effektivare blir tiden. Det jag gör är att jag går 45-60 min varje morgon innan frukosten på vardagarna + att jag kör 3 pass i veckan där jag tränar kondition och explosivitet. Träningsformen heter Tabata och är fan det värsta jag har varit med om. Jag dör typ. Man vänjer aldrig kroppen och man jobbar med ovanliga muskler. Jag går efter ett kostschema och allt som heter socker, vita mjölet och alkohol plockar jag bort så gott som. En vecka är avklarad med detta. Jag känner mig pigg och det känns bra. Nu hoppas vi att det håller i sig.
 
Det är faktiskt bara att bestämma sig, jag klarar allt. Om jag vill och om jag är redo att lägga ned den tiden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0