Lilla familjen reser iväg!

Jag kan tänka mig att skaffa hund är ungefär som att skaffa barn. En liten valp ska ha fokus hela tiden och det är en rolig omställning. Man skulle kunna fokusera på dem jobbiga delarna också, som att Frankie vaknar mitt i natten och vill ut och när han kommer in igen vill han busa och leka trots att klockan bara är 03.40. Eller att gå med honom till city tar 45 min vilket annars är en promenad på 10 min. Eller att man oftast får lämna maten för att hålla koll på vart han är och sedan äta kall mat. Men det gör ingenting! För allt gos och mys och glädje kör över det jobbiga på nolltid. Jag och Henrik är ett team och det funkar väldigt bra. Att skaffa vovve är nog det finaste och bästa jag gjort. Älskar honom lite för mycket tror jag. 

Nu är vi påväg till Gotland, kände mig som en mamma i en småbarnsfamilj imorse 5.30 när vi gick upp. Packa ihop 2 resväskor, resebag med alla hundsaker som behövs, matsäck och få med hund och Henrik. Men det har gått bra hittills. Resan ser ut som så att det är tåg från Västerås till Sthlm, sen buss från Sthlm till nynäs, sen båt från nynäs till Visby, sen bil från Visby till Lummelunda.. 

Dunderförkyld och trött. Men glad ändå! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0