Guld och gröna skogar

Nästan en vecka senare kommer en uppdatering, ledsen för det. Men jag är verkligen i semestermood och jag håller mig oerhört sysselsatt. Sen sist så har jag och Henrik varit på utflykt och träffade en av mina bästa tjejkompisar Simona, vi åkte ned till södra Gotland och åt gott på restaurang och spelade minigolf. Vädret har efter det svalnat av och stranden känns väldigt långt borta. Men, det gör ingenting för här hemma pysslar vi på ändå. Innan mina kusiner kom från Finland avverkade vi dagar i rabatterna och i trädgården, en storstädning inomhus och stylade om lillasysters rum. Jag får inte nog. Varje gång jag är ledig får jag lust att rensa och sortera upp. Jag är en väldigt strukturerad person och vill ha ordning och reda. Men min familj blir glad för det, jag är igång hela tiden.
Nu när mina kusiner är här så är vi ute och leker, spelar kort, åker på utflykt och myser med Frankie på golvet.
 
Mamma lagar fantastisk mat här hemma, jag och Henrik bara njuuuuuter. Jag äter allt och jag har bestämt mig för att röra på mig mycket istället för att äta mindre. Jag vill ha semester och jag vill ha det ända ut. Det är ju inte så att skaffa hund är en bra idé för någon som gillar att ligga i soffan. Men det är just det jag älskar. Vi lever så sunt här nere. Glada, utvilade, bra mat och mycket rörelse.
 
Men för att ni ska få en verklighetsuppfattning om vardagen så ska jag dela med mig av saker som inte fungerar som det ska här hemma, för att ha semester är inte bara guld och gröna skogar kan jag lova..... (ja, jag säger det med glimten i ögat men ibland tycker jag lite synd om er som inte har gått kursen eller på de lektionerna där man lärde sig att vara källkritisk, givetvis är inte alla dagarna fröjd som de ser ut här eller på instagram, men oftast är dem det..)
  • Ibland blir jag sjukt irreterad på Henrik, han tror att jag hela tiden ska sätta mig på Frankie. Svar på det:
    1. Jag är inte blind.
    2. Jag vet att jag har en stor rumpa, men inte så stor att jag skulle sätta mig på honom för det.
    3. Även om jag skulle sätta mig på Frankie så är det ju inte så att jag 3.1 skulle sitta kvar, 3.2 eller döda honom. Så om Henrik kunde knipa skulle han få en gladare flickvän.
  • Jag och Henrik går i 2-skift på nätterna och jag KAN INTE MINNAS NÄR JAG FICK SOVA EN HEL NATT. Och läs tidigare blogg i 5 år, får jag inte bra med mat eller sömn så fungerar inte jag. (idag t.ex. i parken på fikastunden flippade jag ur för att det inte var TILLRÄCKLIGT med mjölk i mitt kaffe, läs TILLRÄCKLIGT, inte att det inte fanns.....)
  • Vi glömmer att äta lunch, se ovan för konsekvenserna.. 
  • Jag har glömt bort hur man hånglar, vi hinner typ inte med det längre.
  • När vi är här nere bor vi i mina föräldrars hus, det innebär stor omställning. Helt plötsligt 4 andra att ta hänsyn till. Och är man pedant och plockfia så kan det bli problem..
  • Jag är konstant godissugen. Men jag håller mig, på helgerna får jag men annars inte.
Nu kommer lite bilder från dessa dagar, vi hörs snart igen!
 













 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0