Fokuserar på rätt saker

Idag har det verkligen varit en lugn och ledig dag. Jag var tvungen att möta verkligheten och ta i tur med alla mina känslor och grejer. Från ledighet till Gotland från 19 december till idag. Jag vaknade helt förlorad. Tänkte att jag måste göra vad som för att må lite bättre. Drog och tränade en timme för att sen sola. Solen strålade och det gnistrade medan jag gick en härlig promenad. Jag blev faktiskt bättre. Det var ju skönt.
Sen kom jag hem, till får fantastiska lägenhet som var helt tom och tårarna bara rann. Jag överdriver lite om jag säger att dem slutade för en halvtimme sen, dem kanske la av efter en kvart när jag väl hade börjat men inombords både blöder och gråter jag. Det är mina sista dagar i lägenheten innan jag flyttar ut för gott. Jag vill gå i kras. Jag känner mig splittrad och tung. Det var egentligen vad hela inlägget skulle handla om. Sen så när jag väl börja skriva så känns det som att jag vill skratta åt det där. Jag behöver zooma ut. Jag och Henrik är bästa vänner, vi pratar varje dag, vi stöttar varandra. Jag har otroligt fina människor omrking mig, även om dem inte är i Västerås. Jag har en as fin lägenhet som väntar på mig, först en nice att mellanlanda i sen en annan som faktiskt blir min första egna lägenhet (när jag flyttade till Västerås hyrde jag en del av ett hus med egen ingång så detta blir verkligen min egna lägenhet). Jag har valt det här själv och när jag tittar på vad jag hade så förstår jag andras reaktion: "Vad fan håller du på med?" , i vissa fall svarade jag till och med att jag "fan inte hade någon aning". Men något var ju fel, för jag kände mig inte lycklig. 
 
Det finns mycket att vara tacksam över. Här är några av de saker som jag måste börja fokusera på:
1. Jag har en lägenhet som väntar på mig, den 2:a februari. Inte vilken lägenhet som helst, utan som ligger mitt inne i Västerås bästa delar, 100 m från nattliv och restauranger, nästan 3 m i takhöjd och fiskbensparkett i båda rummen, dubbla balkonger och jag får hela 66 kvm för mig själv. Vet ni vad det bästa är? Det är en fantastisk människa i mitt nätverk som har hjälpt mig att få denna, kanske för att jag är en bra människa, kanske för att jag är värd detta eller för att jag gör ett bra jobb. Jag är evigt tacksam oavsett. 
 
2. Jag har en spännande vår framför mig karriäsmässigt, nya avtal är på G och den 7 januari, när jag börjar jobba igen då får jag göra det jag älskar. Om jag är nöjd att få göra det? Oh ja. Om jag är glad för dem 2 asabra cheferna jag har som låter mig utvecklas hela tiden? Oh ja.
 
3. Om exakt en månad lämnar jag Sverige för en månad utomlands. Jag med familj (Sara, du räknas som familj efter 7 år som brors flickvän), vi ska inte bara dra till Barbados. Utan vi åker via New York, och stannar där, för att fira mammas födelsedag, shoppa och äta god mat och givetvis gå på musikal. Efter några nätter drar vi vidare till Västindien. Vi ska inte till vilken ö som helst utan vi ska tillbaka till ön där mamma och pappa partade loss för 30 år sedan, vi ska fira pappas födelsedag men också ders bröllopsdag. Vi ska till Sandy Lane, stället där bland annat Jennifer Aniston, Brad Pitt och David Beckham åker till vid semester, vi bor granne med Rihannas sommarhus. Hur ballt är inte det att ha kring knutarna? Jag kan knappt vänta. Det ska bli så oerhört roligt.
 
4. Jag är frisk. Inge mera antibiotika, uringvägsinfektion, eller förkylningar. Jag vaknar varje dag utan huvudvärk och inget i min kropp är trasigt eller sönder. Det är det bästa, och det ska jag verkligen vara tacksam över.
 
Så bort med alla dåliga och negativa tankar, och speciellt dem som är dumma mot mig själv. Jag har ett jävligt bra år framför mig, så är det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0