Valborg i ett nötskal

Valborg, det är redan Valborg! Vad tokigt egentligen. Vad tiden går fort. Jag har så mycket gamla minnen med den här dagen. Alla år jag efter majbrasan i en socken på Gotland ställde upp i Småstjärnorna i folkets hus. Var säkert med 4 år i rad. vann inte en enda gång, utan det gjorde dottern till pappan som satt i juryn. Varje år, tänk att typ ingen reagerade på det. Sen sista året när jag valde att inte vara med så gjorde jag koreografi till en dans som min syster och hennes vän skulle ha så drog dem hem hela skiten och vann, det var ju typiskt. Förutom alla år i småstjärnorna så minns jag när man var yngre och firade började fira Valborg i Visby. Vad stor man var då. Man va ute hela kvällar, i bästa fall grillade lite korv och höll på att frysa ihjäl. Jag minns när jag fick min första kyss, på valborg, i ett mörkt rum mitt i natten på en ullig matta. Vilken grej!
 
Imorse när jag gått upp har jag glömt bort att det är Valborg, TV4 morgon påminde mig när jag hörde panel prata om hur ungdomar i ung (heltokigt unga) ålder är riktigt berusade på denna högtid. Det får mig att må illa, måste det vara så? Att dem unga hela tiden ska presetera och visa vad dem går för? Kan inte bara vissa snorungar knipa igen och inte pressa dem som vill? På någon sätt är jag så glad att det där är över.
 
 
Själv så ska jag, Henrik, Bella och Veronica hem till Louise och Nils för ett riktig hemmakväll. jag ser framför mig (och planerar givetvis) kortspel, bada i tunna, grilla och babbla och skratta. Nils är Louise nya kille och jag gillar honom, + att det är typ jag som matcha ihop dem, så ärligt talat så är jag riktigt kaxig för min prestation. Hoppas ni får en bra kväll!!
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0