Drömhuset, landat och drivkraften

Jag har landat på Gotland, kramat om min förkylda syster, och babblat sönder mamma och pappa. Ca 20 tiden igår kom jag hem till barndomshuset och vi hade så mycket att prata, diskutera och gå igenom att vi babblade tills klockan blev 01.30. Alltså åh. Mina fina föräldrar, som jag älskar mer än något annat. Dem är verkligen super. Dels för att dem fortfarande är kära i varandra och värnar om varandra, men också för att jag ser glädjen i deras ögon när jag berättar om min framgång med bolaget, vad som är på gång och vad som händer i Västerås. Pappa är den bästa någonsin att diskutera med, ibland tycker vi inte alls lika men han får mig att komma ned på jorden och lära känna mig själv. Relationen till mina föräldrar är så viktig. I mammas ögon lyser det på ett annat sätt, hon om någon kan nyttja min drivkraft och varje gång jag kommer hem har hon ett nytt projekt på gång. Hon älskar inredning, matlagning och trädgård och hon är inte särskilt diskret när hon ska implementera sina intressen hos mig. Idag jobbar hon sin sista dag innan en miniledighet för helgen och hennes förfrågan på dagens todo-lista för min del är inte kort. Bland annat provbaka tårtan till lördag (hon vill att den ska vara perfekt inför släktens bjudning) och (om jag hinner) tvätta burspråkets fönster? Nu regnar det så isf får det bli på insidan. Men jag hjälper så gärna till, mina föräldrar fanns där under renovering, när jag har flyttat så jag hjälper mer än gärna till.
 
Jag önskar att jag också någon gång får rita, designa och bestämma ett hus precis som mamma och pappa gjort med det här, när jag tänker efter kan jag inte förstå hur dem kom på allting. Nu är huset snart 25 år gammalt men ändå håller det i sig, även om jag såg mammas avundsjuka blick när vi berättade om att vi skulle lägga in gråsten i vårt kök..... 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0