En skrattande situation

Okej, jag sitter på bussen påväg mot Västerås från Arlanda. Älskade Västerås, mitt hemma och min stad. Även fast jag inte har mina blodsband där eller alla jag önskade så är det ändå Västerås. 

Jag vill höja blicken nu, Jag tänkte skriva "måste" men jag måste ingenting, jag vill. Nu har jag gråtit i en helg, och nu får det vara stopp. Jag måste tygla mig själv, jag har gjort ett val. Vi har gjort ett val och då gäller det att lyssna och stå bakom det. Jag har en massa saker att se framemot, det sista jag ska bli är något offer, för det är varken jag eller H. Nu tar vi fram styrkan och gör detta på ett riktigt snyggt och bra sätt. Ett sätt som är hållbart längre fram. Vi kommer få stora utmaningar framöver, redan fått en av dem vilket är att vi ska sova under samma tak. Jag vill inte säga bo för jag bor på jobbet och trivs med det, men jag sover hemma. Förutsättningar kan bli ändrade och det är bara att bita ihop och göra det bästa situationen. Med glimten i ögat skriver jag att det är ju fantastiskt att vi köpte en 3:a, ifall vi någon gång skulle behöva ha varsitt sovrum. Varsågod att skratta. Det gör jag. Åt mig själv, åt oss och situationen. 

Men det är måndag, jag är supertaggad på en em/kväll med massor av jobb. Är ni? :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0