Dagens egna lycka

Den här söndagen innebär: morsdag, packning, resande, förberedning, elitloppet, möten, röstande, vägval, jobbande Henrik, hej-då-det-är-bara-några-dagar-men-jag-kommer-sakna-dig-ändå.

Den här söndagen får mig att känna: saknad, tomhet, längtan och lite förväntansfull. 

Den här helgen får mig att tänka på: 
Familjen. Det här är Hedréns familjehelg. Det är alltid elitloppet samma helg som morsdag. Två stora dagar. Det känns som om jag inte kan leva utan mamma. Jag vet ju att jag kan men jag vill verkligen inte. Min föräldrar är allt för mig. Vi har den ultimata relationen. Dem fick mig att klara av att ta körkortet, ta examen, få ett strålande jobb, peppat mig att investera i lägenhet, hjälpt mig med tankar och idéer till mitt start up. 

För år sedan var det här alltid dagen som pappa åkte till elitloppet och mamma tog mig, bror och lillasyster till Gröna Lund. Det var inte års sen utan de var evigheter sen. Men jag minns såväl. Familjelycka. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0