Tid

Min. Dag. Har. Varit. Totalt. Späckad. 
Vaknade kl 6. Blir lite grinig för att jag vaknar när Henrik duschar. Vill sova till halv 7, kan inte och går upp kvart över. Fryser ihjäl. Trångt på toan där Henrik fixar håret. Skjuter ut honom. Gör ordning mig och äter väldigt lite frukost. Sätter mig trött i bilen, åker till nya lägenheten, släpper in hantverkare så dem kan rätta till sina misstag, åker och släpper av Henrik på hans jobb, pussar hej då och säger att han ska ha en bra kväll på kvällens gala. Åker med bilen till en mack, försöker reda it varningssymboler och fyller på spolarvätska. Åker till jobbet, jobbar och tar helt plötsligt lunch, tiden springer iväg. Kommer tillbaka till kontoret, möten möten möten. Slutar. Kastar mig hem för att byta kläder och få i mig en banan, på med byggkläder och åker till nya lägenheten. Mäter väggar för att räkna ut antal lister, mäter köket för att beställa stenskiva, målar den sista väggen (för tillfälligt) för andra gången. Plockar ihop och städar upp. Ashungrig. Hämtar upp mat på vägen hem, kommer innanför dörren och kollar på klockan, strax före 21. Äter snabbt upp maten och har ca 2 timmar på mig att göra vad jag vill innan jag ska hämta Henrik. Ringer familjen på ön och vi börjar planera Barbados. Jag och pappa kikar på boende, känner stressen över att behöva boka. Hittar perfekta boendet. Tittar på klockan, helvete vad sen jag är. Säger hej till pappa och springer snabbt ned i bilen för att hämta H. Hämtar H, pussar hej och kör hem. Tar av mig ytterkläder, tvättar bort smink och borstar tänderna och landar i sängen. Vilken dag. 

Tittar på Henriks klocka han fick av mig, påminner om lycka, kärlek och hur äckligt snabbt tiden går när man försöker vara effektiv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0