Att investera

Det är sista dagen mamma är här, känns lite konstigt. Jag vill inte alls att hon ska åka hem ikväll. Fast jag har varit sjuk har vi haft en fin tid tillsammans. Älskar när hon är här, och jag får se henne koppla av också. Hemma har dem en hel gård på 4000 kvm så de finns liksom alltid något att göra. Jag fungerar ungefär likadant, måste åka iväg för att koppla av. I julas när jag var hemma 3 veckor kunde jag inte riktigt känna att de var semester, men de var ju mer än semester. Men för mig är ju hemma både i Västerås och på Gotland och så länge jag är "hemma" så har jag lite svårt att stänga av.
Jag kikade förresten på en weekendresa till mig och Henrik igår, tanken var att hela familjen skulle komma upp i påsk och fira det i vår nya lägenhet men nu blir det inte så. Dem kommer upp första maj istället så jag och Henrik har typ 4-5 dagar för oss själva så jag tänkte vi skulle ge oss av någonstans i Europa. Priserna var inte heller så farliga. Dock så kom "duktiga Gina" fram inom mig med både spararsidan (åker ju till Barbados i vinter) och att vi måste prioritera renovering och flytt. Jag är så ovan med att stoppa in pengar i renovering. Förra helgen köpte vi ny ugn och micro till köket (jag vet att man inte heller köper de varje år utan kanske var 7:e år) men mer än 10 000 kr bara försvann (eller ja dem sitter där dem ska i nya lyan). Men ändå. Blir väl fint när de blir klart. 

Jag har också vunnit vår lilla diskussion här hemma om vad man ska lägga pengar på i nya köket. Jag har alltid älskat den italienska och lite amerikanska stilen med mycket marmor, granit eller sten i kök och tyckte vi skulle välja det också. När Henrik fick se prislappen tyckte han inte alls det. Det är ju lite svårt för vi har nu köpt en lägenhet som vi INTE kommer ha livet ut, vi kommer kanske max ha den 5 år och då vill man inte överinvestera. Men, nu har jag bestämt att de blir fin stenskiva som bänkskiva och också istället för kakel, jag har också lyckats tona ned detta för Henrik trots att de kostade mer tillslut med dessa två saker än hela köket med luckor, stommar, handtag, vitvaror med mera. Värt att fira! :) På fredag kommer förresten köket!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0