Kravlös och lugn sommar önskar jag mig

Dagen har gått och jag har bara vilat. Regnigt kastar sig ned utanför fönstret och smattrar mot våra kalkstensplattor. Dem fina blommor jag och mamma hade köpt till verandan har liksom lagt sig ned av all kraft från regnet. Vi får göra om det igen så de blir bra när de har torkat. Familjen jobbar och jag är hemma och bara tar de lugnt. Har några saker jag ska göra idag sen är det lugnt. Jag vaknade av ett skypesamtal med Henrik, han är så långt borta men skype får oss och känna oss närmare än vad det är. Jag har alltid forstått värdet med den tjänsten. 
Jag har varit ledig nu i lite mer än en vecka, de tar nästan de för mig att kunna slappna av, jag ska nästa gång inte ta ledigt själv. De är nästan inget värde, dem här dagarna till fredag känns de som om jag längtar bort. På fredag kommer världens finaste kille och vi har hela 4 veckor semester ihop.
 
Jag och Henrik pratade igår om lovanden. Att lova någonting. Jag tycker de är ett positivt ord, vid ett fåtal tillfällen har jag blivit sårad enormt vid lovanden men de övertar inte dem gångerna jag och andra har lovat och det har blivit bra. Mina lovanden till mig själv är satta utan någon prestige, utan bara med sunt förnuft. Jag har några lovanden för den här sommaren som jag tänkte dela med mig av..
 
  • Jag lovar att ta den sömn jag behöver.
  • Jag lovar att göra av med energi för att kunna ta in ny (motion).
  • Jag lovar att se på Henrik när han faktiskt vill se VM-fotbollsmatcherna och inte störa honom. 
  • Jag lovar mig själv att de är okej att sluta på en bok om den är ointressant och inte behöva läsa ut den.
  • Jag lovar att försöka hitta tillbaka till läsningen som jag tappat totalt sen jag träffade Henrik.
  • Jag lovar att inte jämföra mig själv med andra när vi är på stranden eller i Visby.
  • Jag lovar att slappna av nu när vi är lediga och att man får ta det lugnt.
  • Jag lovar att skära ned på min kreativitet och mitt skapande av den orsaken att jag alltid ska slutföra eller ta alla idéer till handling.
  • Jag lovar att inte rätta mig efter en kalender utan ta dagen som den kommer. 
  • Jag lovar mig själv av att jag får titta på serier om de är dåligt väder.
  • Jag lovar mig själv att göra mer på ön än vanligt, åka till andra orter bara över dagen. 
  • Jag lovar att göra detta till den bästa sommaren det kan bli utefter förutsättningar och lovar att inte ställa krav på mig själv som har med jobb att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0