Jag visste inte det

Igår när jag och Henrik inte kunde sova så gjorde jag en barnslig sak. Jag frågade Henrik om han kunde säga 3 saker om honom som jag inte visste om. Henrik klarade det inte nå bra, han började först tro att jag sökte efter om han gjorde nå snuskiga saker. Det var ju inte det spåret jag ville in på. Jag ville veta vad han var för Henrik innan jag träffade honom. Det är 7 år mellan oss, han har 26 år med erfarenhet innan han träffade mig och jag är säker på att det finns hemligheter jag inte vet. Lika barn leka bäst. Lika barnslig fråga lika barnsligt svar: "jag tycker om att titta på dig när du koncentrerar dig, det visste du inte" säger Henrik. Hörru Mr charmör. Jag ville ju veta saker om Henrik. 
Givetvis bollade Henrik tillbaka frågan och jag fick fundera en bra stund. Till sist kom jag på en sak, när jag var mindre och såg barnfilmer, specifikt filmerna "Oliver och gänget" eller "djungeldjuret Hugo" så kunde jag sitta och se sen spola tillbaka VHS bandet om och om igen vid de stunderna där det var ätbara saker med. Tårtor kakor och grädde. Jag älskade att titta på de vackra bakelserna som man aldrig kan få se i verkligheten. Vad som också sen var en hemlighet var att jag tvingade mamma att baka en våningstårta till mig i 17-årspresent. Sagolik och fin blev den! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0