Jag är busig!

Alltså såhär är läget i mitt liv just nu, idag söndag. Jag måste få skriva av mig, jag känner mig riktigt ful(l?!)-i-fan och busig. Jag känner mig lat och trött men vill ändå hitta på något. Henrik och Olivia jobbar ju! Och jag har bil. HELA DAGEN.

1. Olivia har flyttat upp till Västerås (kan ni tänka er mer än en happyGinis?) och har fixat jobb och boende (HÄR). Hon ska bo här vid oss i vår trea. Man skulle också kunna säga att hon har flyttat in med råge. De är kläder all over och min walk-in-closet blev mini efter hennes invasion. Dock älskar jag det. Länge lever tjejer och deras kläder plus att jag har alltid gillat lägerkänslan - som också bildats här hemma. Mi casa, su casa.
Dock är inte detta planerna för alltid utan idag var vi på lägenhetsvisining för O, väldigt fin och om de blir den kommer hon att trivas bra! Detta gjorde också att de inte blev någon sovmorgon denna helg och därav tröttheten.

2. Jag är lika rund som vanligt och sorgen att inte kunna byta kläder med varandra är stor. Jag har ingen träningslust över huvudtaget och skulle kunna tänka mig en heldag på soffan med säsong 1 på Games of Thrones. 
Som straff så har jag bestämt mig för att faktiskt vika en timme av dagen till att plocka ned alla mina kläder i garderoben som tillhör "Inspirationskläderna" som man enkelt skulle kunna förklara kläderna som jag inte kommer i. Men ska komma i så klart, när jag känner mig redo för det. Hemskast är att halva min garderob består av dessa kläder men jag kommer inte använda dem innan flytt och därför åker dem ner i källaren nu. 

3. Jag skulle kunna ha en heldag med spa här hemma men jag vill inte (orkar inte) måla naglar, fixa bryn, smörja in masker och sånt strunt. Kan de få vara okej?

4. Man skulle liksom inte kunna säga att jag är rastlös för egentligen har jag en hel todo-list som behöver kortas ned. Den börjar typ såhär.... :
- Måla mina naglar
- Rensa ut och packa ned kläder
- Tvätta lakan
- Skriva inköpslista för veckan
- bädda
- dammsuga
- skriva in anteckningar i datorn från möten
- vila
- äta choklad (jag är så sugen! :) )
- göra en årsreflektion i bloggen
- börja kika på ny design
- leta efter de perfekta kaklet till vårt kök
- vila igen 
- fixa disk
- hämta Henrik (och förövrigt vad glad han skulle bli om jag hann beta av listan?!) - skulle inte tro att det händer!
Hörs senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0