Färdig visionboard

Ikväll fick vi den klar, fantastiska visionboarden. Jag vart så nöjd. Vi satt i timmar och gjorde alla steg med att välja tavla, bläddra och klippa från tidningar, sortera upp och klistra och pussla. Jag blev verkligen kreativ när jag höll på, jag kommer in snabbt i min arbetsbubbla och tänker och problemlöser. För mig var det viktigt att täcks hela baksidan och försöka sortera upp i tavlan efter de olika målgrupperna.  Hälsa, karriär och personligt. Mitt blev spritt, efter hälsans bilder blev de obalans och sen gick jag bara på färg och form.


Jag tror att det är viktigt att sätta upp små mål innan man börjar. Till exempel verkligen ha tidningar som kan omfatta alla olika grupper. Gärna någon annorlunda tidningen också (klippte t.ex. väldigt mycket från Stayhard, modetidningen för män). 
En annan grej kan vara att klocka sig själv på hur länge man får välja bilder, om inte så kan man sitta i evigheter. Lovar er. Hela övningen går ut på känsla, ta bilder utan mening men som tilltalar en. Oftast får dem en mening då.
Här kommer mitt resultat, sjukt nöjd. Fint som inredning också!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0