Min inställning är en övande process

Alltså ibland så får man jobba så himla mycket med sin inställning mot saker och ting att jag kan få påminna mig själv att det är OK att bli irriterad också. 
Idag när vi skulle beställa köket från Ikea hade vi inte överflöd med tid. Och visst är det just den dagen allt inte blir som det ska - dem glömde bort oss, fick vänta i en timme och en kvart tack vare det, deras dator hängde sig med våra uppgifter och det var lång kö, folk gick före. Mitt största problem när jag blir upprörd är inte att kag blir arg, utan ledsen. Ibland tror jag inte att jag har nå arghormoner för det ända jag känner är den svidande gråten i halsen och det brännande tårarna bakom ögonlocken. Vad lustigt det kan kännas. 

Jag satt själv på kontoret i eftermiddag och hade turbofart på mitt arbetstempo. Gick mycket bra med min lista att bara bocka av. 

Ny avslutar jag dagen med massage hos Stabilika, KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0