Inspiration och förebilder ger mig energi

Imorse när jag vaknade så var jag så himla trött. Men när jag sen vaknade till på Henriks bröst och han sov alldeles för djupt av sin förkylning så insåg jag hur bra jag har det. Människan har lätt att hela tiden vilja ha och ha och ha inte kan se det man har just nu. Jag har det fantastiskt. Jag är frisk, mina föräldrar kan inte göra ett bättre jobb som föräldrar och jag har en fin människa som jag kan dela hela min vardag med. 
Igår träffade jag en av Västerås mest inspirerande personer. Han är inte den som står på scen överallt och det skrivs om i våra lokaltidningar men för mig är han avgudsbar (ett påhittat ord men ni förstår vad jag menar). Erik som han heter kanske inte har allas drömjobb men han har mitt. Han är VD  för ett bolag som heter Create (som ni kan läsa om här) och företaget är som en inkubator i Västmanland och Sörmland. 
Varför jag har fastnat för Erik är för att han är en otroligt ödmjuk person som är klok. Jag gillar kloka personer och jag gillar personer som tänker innan dem pratar. Inte bara i Västerås utan andra delar av världen har jag mött människor som är redo att gå över lik för att göra karriär. Jag tänker inte lägga någon värdering i det men jag tycker att genom planering och ärlighet så kan man undvika dessa situationer. 
Personer som är som Erik som gillar att hjälpa och inspirera andra är sådana jag håller mig till, jag vet att jag kanske inte levererar energi till andra varje dag men då kan det vara skönt att ha personer som kan hjälpa till att fylla min bägare. Med ärlighet, ibland är den hård och ibland är den mjuk, men den är till för att förbättra mig.
Jag har träffat honom vid olika stunder och situationer och den gången jag bestämde mig (och definitivt kände det) för att tycka om denna genuina person var när jag hörde honom själv föreläsa om hans resa. Kanske inte världens mest spännande resa men den var verklig och värdefull att höra på. När jag gick ut från den salen så kände jag, "Jag vill också vara som honom, cool, ärlig och rakryggad".
När jag träffade honom igår blev jag glad, jag vill också vara en företagsledare som lyser lika mycket som honom. 

Är det något jag ska komma ihåg när jag gör karriär eller har mitt drömjobb, då ska jag titta på alla dem som är drivna och vill framåt och ge dem vägledning. Nätverk och vägledning är det som har gjort att jag är där jag är idag och jag kommer alltid vara otroligt tacksam för alla dem stunder som inspirerande förebilder har gett mig. Namnen är många men jag är tacksam till er rådgivare som vet vilka ni är. Massor av kärlek.

En tacksam och energifylld och glad Gina
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Nordin-Andersson

Håller med dig - ödmjuk, smart och generös, kan en person bli mer "likeable" - Du är snart där du också, du är generös, ödmjuk och mycket smart, behöver bara några års mognad :-) Kram på dig.

Svar: Håller helt med dig! Fint skrivet Lena, vad snäll du är. KRAM
Gina Hedrén

2014-02-05 @ 20:49:46
URL: http://www.nordinspire.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0