Detox dag 10

Idag har jag inte jobbat med Trampolinen utan jag har jobbat med mitt egna start-up projekt och haft möten ang. UF alumni. Det är rätt kul att ha en massa saker igång och ha en framtidsplan med vad man gör. 

Idag är jag (förutom lite trött) som en 100 åring i kroppen. Jisses vilken träningsvärk jag har sen mina dubbelpass igår. Men inte hindrar det mig att träna ändå. Jag har kört en timme kondition på gymmet och ikväll är det dags för body pump med fina Veronika. Egentligen gillar jag inte alls att träna med tyngder och grejer men på något sätt så får jag en enorm finalkänsla när jag klarar övningarna helt ut. 
Jag är så sjukt trött på veganisk att jag bara uschar. Längtar tills jag får börja äta vanligt men nyttigt igen. 5 Tips från dessa dagar om man vill köra detox är typ: 
- boka inte in AW och andra roligheter, man tycker bara synd om sig själv
- se till att ha dagarna totalt planerade ang. rörelse och matintag. I helgen matchade jag inte ihop dessa och resultatet vart en sursur Gina. 
- försök att inte bara göra kalla rätter, blanda hellre en varm bönsallad med rostade grönsaker och sallad. Man inbillar sig då att man nästan äter vanligt. 
- be om beröm, jag behöver iaf höra det för att klara vissa timmar
- drick sjukligt mycket vatten 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Kul att se att det går så bra för dig, dag 10! wihoo!! bra jobbat Gina!!
Tänk bara på att efter denna detox, det är bra att kickstarta något eller avvänja sig kanske. Men tänk på att hålla en sund livsstil och tänk att så här efteråt: "Så här skulle jag kunna leva resten av livet med matintag och träning" Lagom av allt och absolut inga förbjud, det gör bara det tråkigt. Förbjuder du dig själv att äta vissa saker slutar det oftast i att du trycker i dig andra, helt onödiga saker. Bara för att du egentligen är sugen på det där du hade förbjudit dig själv. Samma träningen, gå absolut inte ut för hårt. Man ska pusha sig för att prestera bättre, men går man ut för hårt kommer det resultera i att man tröttnar. Lagom är bäst! Ät vafan du vill men försök att lägga in en mer sundare kost, renare, bra råvaror, mindre socker osv. Det finns mycket nyttigt som är gott också. Det gäller bara att bli av med de dålig vanorna. Som kanske varit att man ätit för mycket av något och för lite av något annat, eller helt enkelt äter för sällan. Ta hand om dig bara.
Jag tror på dig Gina!

Svar: Angelica! Tack för din fina kommentar. Jag instämmer helt och behöver din påminnelse. Jag vet att om jag ska nå mina mål handlar det inte om att lägga om min livsstil för tio veckor utan för livet ut. Just nu jobbar jag hårt för att hitta mina träningsformer som passar mig bäst, jag har märkt att just dans (sha´bam) och grejer funkar för mig mycket bra då jag inte tittar på klockan utan fokuserar på en koreografi. Jag saknar dig och önskar att jag hade ditt stöd fysiskt! <3
Gina Hedrén

2014-02-05 @ 14:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0