Söndag med städ, plock och lyx

Söndag. Jag känner mig så himla lyxig. Jag går omkring här hemma, plockar och fixar ensam i lägenheten, är inne på tredje maskin tvätt och har planterat om lite blommor, tagit fram adventljus (en vecka för sent) och jag njuter så mycket. Den här lägenheten är så fin. Jag önskade att mamma och pappa fick uppleva den färdig, dem hade varit så stolta över mig. Det är läckert hur jag bara älskar att vara med mig själv den här dagen. 
 
Igår var jag ute på krogen i Västerås för första gången på väldigt väldigt länge, sen i augusti/september tror jag. Det var verkligen märkligt. Som singel också. Jag var super obekväm, men det var också lärorikt. Det är sällan jag är obekväm och lite tillbakadragen. Jag kände liksom av den här så kallade köttmarknaden. Kände mig bevakad och iakttagen under kvällen. Konstigt hur det kan bli. Sen så kom jag ju på att det var ju när jag flyttade till Västerås, alltså mer än 3 år sedan som jag upplevde samma grej = ovant.
 
Jag har en stund att njuta av dagen, ikväll är de alumnimöte för att gå igenom vårens planer och aktiviteter. Jag funderar på vad jag ska hitta på nu. Vi hörs lite senare.


Såhär fick årets adventsljusstake se ut. 

Såhär såg förra årets ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0