När målbilden blir felaktig

Vilken himla mysig söndag jag har haft. Började dagen med att baka lussebullar, saffransbullar och saffranskrans till julafton. Det doftade så gott. Vid lunchtid tog jag en långpromenad i högt tempo och det vart ett ganska bra träningspass. Längesen jag tränade nu. Jag känner lite dåligt samvete för det, för min kropp behöver röra på sig men de var en sund människa i mitt liv som sa till mig att jag skulle sluta att titta bakåt åt vad jag kunde gjort bättre och blicka framåt. Då känns det bättre. Det är så jag måste fokusera.
Träning är det jag stryker direkt i mitt liv när jag blir stressad, det är rätt synd, för jag tror att fysisk rörelse kan få mig att känna mig lugn och i balans. Det blir som att jag kräks på att ta ut mig så jag vill spara all energi till att göra ett bra jobb och satsa på karriären, men om jag plockar bort träning så får jag ingen ro och ingen balans. 
 
Det är ingen annans fel att jag har varit stressad, det är jag själv som stressar upp mig, jag tycker att det har varit jobbigt att jag inte riktigt har varit kry, det har varit jobbigt att äta medicin men de som framför allt har varit jobbigt är att jag inte haft någon energinivå. Och då blir det ingen träning för mig. 
I somras bestämde jag mig för att jag skulle gå ned i vikt, bestämde mig för att ta tag i de som jag gått upp under de åren sen jag blev sambo (ja sambofällan drabbade mig med säger jag med glimten i ögat), jag satte ett mål att jag ville tappa 20 kilo tills vi åkte till Barbados. Men det vart så tufft, och jag är jättebesviken på mig själv. Jag borde inte vara det, jag har liksom gått ned 7 kg sen i slutet på juni och vad mer kan jag begära av mig? Det är ju inte så att jag vart arbetslös efter sommaren och frisk som en nötkärna, utan om jag tittar tillbaka så har det varit tufft.
 
Men, jag känner att jag börjar bli bättre, dock rätt svag i bålen och rygg, ska prioritera detta när jag tränar så jag också orkar bära upp mig själv på ett bra sätt. Och avsluta dagen på samma sätt som idag för att belöna mig själv, bubbelbad med överflöd av bubblor, doftljus och musik...

Från träningsrundan... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0