När motivationen kommer efter en paus

Jag har en kollega på jobbet som är en riktigt inspirationskälla för mig gällande hälsa. Hon kanske inte tycker att de är superroligt att träna och är därefter inget hon prioriterar heller. Dock vill väl dem flesta som henne hålla vikten på ett så någolunda sätt. Hon har under tiden jag jobbat på samma ställe provat en flera olika dieter och alternativa lösningar men inte hittat något som känns självklart eller funkat bra. Nu har hon börjat med viktväktarna, och jag är mycket imponerad av resultatet. Jag vill tillägga att jag inte är imponerad av viktväktarna då jag inte tycker de är speciellt långtsiktigt men jag är imponerad över hur min kollega har förrändrats. 

Jag har varit hårt mot mig själv under 2014 och de har gett goda resultat. Men när magen kräver en sak och inte riktigt vill samarbeta så får man stanna upp och trycka på paus. Jag har tryckt på paus och min kropp har tillåtit det, SKÖNT. För nu vill jag starta upp där jag var. Så jag har valt att plocka ur min guldpartier och göra dem till min sak. Och Henrik är världens bästa stöd. 
Jag vet att jag fungerar som bäst (gällande min hälsa) vid ovanor till vanor om någon gör en uppföljning. Och Henrik följer upp mig. Jag rör på mig mer än vad jag stoppar i mig och jag har invägning varje måndag. Första veckan gav ett väldigt bra resultat och jag är så peppad på att fortsätta, just för att de inte finns några måsten och allting är upp till mig själv. Jag väljer ju själv vad vågen ska visa för resultat. Dessutom får jag en stjärna för varje 3 kilo och mitt tålamod och min disciplin får sig en prövning! 

Lite luddig förklaring från en mycket positiv Ginis. KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0