Jag tar tag i det jobbiga

Under 2 månaders tid har mitt liv varit kaos. Inifrån. Jag har kontrollerat det mycket bra tack vare Henrik men vissa stunder har det brustit. Igår föll en stor sten från magen och de kändes som om jag blev kilon lättare. Så skönt när man betar ut saker. 
Fick professionella tips att dagligen ta vara på sin tid (för att skapa nöjdhet). Jag känner mig själv alldeles för bra för att kunna låta serier och tv-program utan IQ sluka min energi och tid. Därför bestämde jag idag för att skriva av mig. Göra en punktlista över saker och händelser i planering som stressar och tynger mig. Jag kom upp i 14 st punkter. Jag förstår nu när jag ser det så tydligt varför jag har haft svårt att sova och varför jag har varit disträ. Jag kommer inte hinna läka alla saker och ta itu med dem. Men de får bli en process. 
Att ha många bollar i luften är inga konstigheter, men att kunna ta hand om dem är en annan sak. 

Jag har kommit in i en period där jag är så otroligt kunskapshungrig. Jag skulle vilja studera dagligen för att lära mig nya saker. Jag har börjat med att laga svårare mat än vad jag klarar av. Det går bra och det får vara min start. 

Kram 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0