Drömmar blir mål

I veckan visade en vän till mig delar av hennes dotters lägenhet som ligger i Malmö, en fin takvåning med inredning som påminde om den klassiska gotländska stilen. Då fick jag en sån där känsla, hur ballt vore de inte att bo i en etagevåning med vita väggar och balkar som går genom rummet, ljusinsläpp från konstiga vinklar och knarrande trägolv? Så himla charmigt. Det är så roligt med mig, jag ändrar min stil vart efter, den speglar ganska mycket om vart jag befinner mig i livet. Innan jag och Henrik träffades så hade jag väldigt romantiskt med mycket tyger och tyll och nästan allt i vitt. Idag när jag bor med Henrik har vi toppmodernt blandat med klassiska grå och blå nyanser för att skapa harmoni och lugn. Jag går mer och mer över och försöker skapa kalkstenskänsla, vore de inte som handen i handsken med nästa som takvåning? Eller en sak man ska ha innan man dör iaf? 
Jag vet att jag drömmer, det får man. Mina drömmar brukar gå över i mål och alla kan nå sina mål, det handlar om att planera och prioritera, och kämpa. Såklart! 

En annan dröm jag hade var att kunna ta en examen och vara grymt stolt över att jag alltid gjort mitt bästa. Sagt och gjort, högsta betyg i allt och en examen. Detta är på examendagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0