Periodiserar mitt liv

Jag kände imorse att nu behöver jag vara ledig. Galet.
Jag har lite huvudvärk men mår ändå OK. Jag har ingen fredagskänsla alls. Henrik ska ut med jobbet ikväll och jag måste hem och fixa efter jobbet och packa. Vi åker redan 06.30 imorgon bitti. Så man lär ju ha fixat klart allt ikväll.

Jag har lovat mig själv att den här perioden i livet där jag ska göra saker bara för att kunna leva och inte för själen ska bli kort. Det är inte min grej att göra något halvdant. Jag tycker alla som har ett jobb ska ställa sig frågan om de gör de dem vill. Om man gör det så vill jag bara gratulera. Du har valt rätt. Jag tror det är nyckeln till att må bra eller inte, vilket jobb du har. Jag menar, jobbar du full tid är det 5 av 7 dagar. Det säger sig självt att du måste göra det som är roligt. När man gör något som är roligt då blir man bäst.

Vad ska vi säga för mig då? Fram till september får jag hålla på och slita. Sen får de vara nog, då ska jag lägga min kompetens och energi på sådant jag älskar. Tro mig eller ej, men min energi är begränsad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0