Visby domkyrka

Igår efter vår middag tog vi en promenad i Visby innerstad. Strosade kring st: Hansplan, Stora Torget och till Visby Domkyrka. Visade Henrik kyrkan få han inte varit där tidigare. Jag älskar kyrkor, jag är döpt i kyrkan, konfirmerad i kyrkan, ska gifta mig i kyrkan och begravas vid en kyrka. Jag betalar kyrkskatt varje år och kan tycka om att gå dit för att komma bort ett tag.
Igår var jag inne och tände ljus för mormor. Jag saknar hennes existens på jorden för varje dag som går, hon gick bort i en brutal bilolycka när Linn var liten. Jag och mormor brukade pakta när jag var liten. Vi grupperade oss mot resten av familjen om inte vi fick som vi ville. Hon tog med sig mig och jag fick peka på det jag ville ha. Bortskämda tider ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0