Nytt liv, bättre balans

Efter att jag hade varit på aloevera kvällen så fick jag en ringande väckarklocka, igen. Inte en sån där väckarklocka som går att klicka på snooze utan en väckarklocka som skär genom hela kroppen. 
Jag är alldeles för dålig på att ta hand om min kropp och hälsa. Igår när jag fick höra en hel del jag kunnat skippa just för att samvetet bara sköljde över mig, usch så min mage borde se ut på insidan. Vågar knappt tänka tanken, jag har en bråkande mage men de är mitt eget fel. Det finns anledning till att den alltid är sur. Om den anledningen är att jag fick min  livs största kris i trean på gymnasiet eller om handlar om att jag jobbar jämt, det vet jag inte, och egentligen är de inget att fokusera på, jag måste börja tänka resultat. 

Jag har druckit ren aloevera i två veckor, och jisus vilket resultat det har gett, de gäller att hålla rutinerna och vara snäll mot magen. För att få hela min kropp att följa med på samma spår så har jag tagit hjälp för att få fram en åtgärdsplan (visst låter det proffsigt, åtgärdsplan till att hålla kroppen i god balans) som är anpassad utifrån mig. T.e.x håller jag mig till rena råvaror i näringsintaget (godis, chips och annat mättat fett är big no no) och sen så har jag börjat klämma in träning (så jävla tråkigt träningsmood nu), och jag har valt att träna den formen som krävs för att klara min vardag. Jag måste bli starkare för att klara av långa dagar på kontor och mycket hjärngympa.

Jag utövade min första morgonpromenad i morse på väldigt länge, nu blir det att fortsätta jobba. KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0