Oculus, en innovation som förändrar

Jag fick nys och info om den här ballen grejen idag, hur många känner till den? i publiken där jag var fanns det faktiskt en person som hade denna sak hemma! Är inte det helt otroligt...

Detta är alltså ett par glasögon som blir som en simulator, man går in i en annan värld när man sätter på sig dessa. Du går själv in i 3D-världen. Så att istället för att titta på en skärm så går man in i skärmen. Jag blir helt exalterad vid bara tanken. De sägs att det här verktyget och 3D-skrivaren kommer bli revolutionerande för framtiden.
Helt plötsligt så kommer man kunna gå på museum fast hemma i vardagsrummet, vem vill inte ha Madame Tussauds där? Eller gå inne på Disneyworld fast i trädgården? Och tänk så mycket du kan uppleva, bota din höjdrädda sida genom att dagligen stå vid ett stup och kika?
Känns inte detta som en helknasig men asball framtid? Jag kan knappt vänta. Kvartal 3, 2014 så ska glasögon komma ut och säljas till privatkund, jag kommer inte vara sen med att köpa. Tillbehör m.m. finns, så du t.ex. kan sätta sensorer på fingrar med mera så att du blir som en avator i systemet. 

Något att konstatera är ju att besöka och upptäcka världen kommer inte bli svårt i framtiden, iaf inte om man har dessa!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0