Jag vet vad jag har, vet du?

Ibland behöver man stanna upp i vardagen och bara reflektera. Idag är en sån dag. Jag stod precis med en kavaj i ena handen och skrivblock i den andra för att packa ner in i min stora röda resväska som har varit med i många städer. När jag packar har jag som grej att jag alltid lägger väskan på sängen för att sen fylla den, idag påmindes jag om hur fint vårt sovrum är. Vi hade bäddat ihop och plockat bort allt onödigt, ett litet tag stod jag där och bara tänkte på hur glad jag är. Vår lägenhet är så fin, vilken 20-åring får göra om en hel lägenhet efter förslag och därefter inreda den själv? Givetvis med lite kompromisser med Henrik, men de gör inget, det blir mer vårt då.
Nästa helg ska jag och Henrik åka till Gotland, min farbror ska ha storkalas och jag ser det som en ultimal chans att få åka hem och träffa min älskade familj inkl. vår lilla vovve. De personerna jag ser upp till och värderar väldigt högt, ska jag få vara med en hel helg. Sen jag flyttade hemifrån har jag börjat förstå och insett vilka personer som ger mig energi och vilka som får mig att växa. Dem ska man ta vara på. För mig är det bra att ha olika personligheterna kring mig, då lär jag mig och det är något jag älskar. Jag har en tjej i Stockholm som jag brukar åka till, vi träffas och bara babblar och även fast vi inte känt varandra mer än ett år så känner jag en trygghet, hon är lite som min extramamma. Jag har en annan tjej som jag driver mitt ideella arbete ihop med, där flödar idéer och energi och vi har så kul ihop. Jag har andra tjejer som har blivit en del av mig för att vi har historia och jag har tjejer som är likasinnade och man har träffats genom entreprenörskap. Jag är så glad för detta, det känns magiskt att oavsett vilket humör på så har jag alltid någon att vända mig till. Dem ska man vara rädd om, och det är jag, verkligen.

Imorgon startar min drömpraktik, jag kan inte riktigt förstå att jag ska få vara där i nio veckor, det ska bli otroligt. I smyg så berömmer jag mig själv att jag har kommit dit jag vill, det är starkt att jag klarar min egen press och ibland andras. Jag berömmer och bekräftar mig själv ofta, desto fler dagar i mitt liv desto mer gör jag det. Det ska man göra. Någon som hjälper mig mer med detta är min egna älskling Henrik. Från att ha haft en jättekrånglig start på förhållandet till att vara närmare än någonsin. Det kommer bli jobbigt att vara ifrån varandra men vi kommer klara det fint. När jag var mindre och hade små förhållande var det så himla viktigt med utseende, charmighet och några andra ytliga saker men i dagens prioriterar jag så mycket annat som smarthet och humor. Jag och Henrik gapskrattar varje dag och det stärker mig. Jag är så glad att jag har honom. Verkligen.
På tal om det så ska jag pussa på honom fram tills jag åker.

DAGS FÖR FLYTTEN TILL STOCKHOLM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0