15.. Vart tog tiden vägen?

Det är måndag och ny vecka. Min fina syster blir idag 15 år, det är helt knäppt att hon redan blir 15. Det är första året sedan hon föddes som jag inte deltar när vi sjunger födelsedagssången, kramar om henne och frågar vart lilla H tog vägen. Linn klarar sig bra, hon bryr sig nog bara sådär om jag är med. Värre med mig, jag har fortfarande inte vant mig med havet mellan mig och min familj.

Det är lite lustigt med November och Linns födelsedag. Jag har många minnen från det flesta av hennes dagar. Givetvis från kalasen, dem jag arrangerade ibland själv och ibland med några av mina bästa kompisar för att Linn skulle få en bra dag. Något år var det snö upp till knäna och vi hade snöbollskrig, brukar sluta sådär bra med 8 åriga pojkar som dränkte tjejerna som helst ville göra snöänglar. Ett år körde vi godispåsar i en fiskdamm och så kunde vi inte låta bli att jävlas med barnen och sätta på toapapper under knipan så det barnet bara drog och drog men de var bara massa papper som kom, tills ungen flippade ur och höll på att riva hela dammen. Ett år frågade jag barnen om tårtan var god när dem flesta bara kastat i sig godsakerna som fanns på bordet, många av barnen skrattade och skrek i kör "JAAA!!" utom ett, som tydligen hade lärt sig att ärlighet varar långt och säger högt efter alla andra "sådär...". Gissa chocken vid bordet, vadå får man säga så? Barnens ögon blev som stora klot..
Barn är underbara. Linn är inget barn längre, men min syster är underbar ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0