Jag i ren panik

Oh yes. Varje dag ska vara ett prov, de märkte jag det. Då syftar jag ändå inte på rekryteringsprovet vi hade idag i skolan för det gick asbra. Utan idag blev dagens utmaning hur Gina Hedrén (jag alltså) reagerar när man klantar till de ordentligt när man blir utlåst.
Jag skulle ut och träna, tänkte att jag inte behöver ha med mig mobilen som vanligtvis bara stör, så jag skyndar på, sätter på mig skorna och stänger igen lägenhetsdörren. Känner att något saknas, sen ger du mig ca 30 sekunder och jag har insett att nycklarna ligger kvar inne. Helvetes jävla Gina och helvetes jävla dörr som inte vill samarbeta. 
Då jag alltid låser till trapphuset med nyckeln så kan jag inte lämna trapphuset då de måste vara låst. Där sitter jag, i ett trapphus och har ingen aning om när hyresvärden (som äger extranyckeln) kommer hem. Oh shit. Klockan är 14.39 och skulle ut och träna innan min telefonintervju som är kl.16. Panik, lite smått sådär. 
För att typ få bort paniken försöker jag tänka kreativitet samtidigt som jag typ fryser ihäl i mina träningskläder, de gör jag är jävligt oklart nu i efterhand, men där börjar jag träna i trapphuset, använder mig av trappan som Step up, (syftet var ju ändå att träna och jag satt fast i ett trapphus), gör lite sit-ups och armhävningar samt stretchning och helt plötsligt kändes de som back in the days för mellanstadiet när man gjorde stationer med grundövningar på gympan. Herre gud, nostalgi.
Men, ca 1 timme efteråt kommer min hyresvärd och jag kan komma in i min älskade lägenhet igen.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0