Top of mind - Be Better Online

Att vara öppen och lära sig nya saker hela tiden är något jag strävar efter, de är en grundregel jag har i livet, man vinner på att vara hungrig och nyfiken då man sällan blir besviken på informationen som faktiskt finns där bakom bara man vågar gå runt och se, känna av.
Allt nytt är inte obekvämt, bara ovant. Ovant är ingen negativt, bara främmande. Främmande är spännande, och när något är spännande så ger det mig sprak, och sprak får mig att känna att jag lever.
Jag är otroligt glad att jag, innan första dagen på Be Better Online gick in med en viktig inställning:
”Att vilja veta det jag inte vet.”


Slutreflektion. Analys. Rapport. Skrämmer orden dig? Dom skrämmer inte mig, jag satt nu, innan jag tog en skrivpaus och jobbade på en slutreflektion av min LIA-rapport som var en analys av företagets ledarskap och organisation, (skickligt av mig att få in alla tre orden i samma mening). När jag satt och skrev den, tänkte jag tillbaka till min tid i Stockholm som faktiskt inte var för så jättelängesen. Vad läskigt hur snabbt de kan gå att komma in i någon sorts vardagslunk igen.

De jag tänker mest på, är att hur kan de vara möjligt att lära sig otroligt mycket på sex veckor, hallå jag kan väl marknadsföring och ledarskap sen innan? Kanske i teorin men möjligen inte i praktiken. Galet, och ju mer jag går i skolan, ju mer inser jag hur mycket jag faktiskt lärde mig. Jag tänker minst en gång om dagen; ”vilken sjukt bra praktikplats jag hade, de var de här som jag fick göra/ det var de här dom pratade om”. Det var inte uppgifterna i sig, för ibland tvingades även jag att svälja stolthet och försöka hitta någon ny lärdom i själva uppgiften men ibland var de så starkt som ett smörgårdsbord av fakta och kunskap att jag nästan kunde ta på ordet kunskap. De var sättet att ta emot mig, de var deras professionella sätt att få mig att känna mig som en i gänget (ja men tack för resan till Göteborg på konferens, tack för att jag fick chans att möta de duktiga personer och de resurser dem sitter på), jag menar vilken praktikant förväntar sig en resa genom halva Sverige som är guld värd när de gäller att få bedöma ledarskap och organisationsförmåga? – Inte jag i alla fall. De var utmanande uppgifter men inte jobbigt krävande och det var mycket eget ansvar, och jag klarade det. Det var deras sätt att charma mig med att hela tiden överträffa mig som gjorde att jag verkligen fastnade för det här företaget. Jag rekommenderar företaget, igår, idag och kommer göra det imorgon. Jag pratar högt om det för dem har kunskap och ett varumärke som borde hyllas mer. Jag är stolt över att jag fick göra min LIA där, jag är stolt över att Calle som är VD på företaget och de andra ägarna insåg tidigt att man måste lyssna på vad en kund vill ha och att dem får företagets brillianta koncept att rulla. Jag är stolt över att jag fick två blads rekommendationsbrev där det står tydligt om mina uppgifter och uppträdande. Det där rekommendationsbrevet kommer jag långt på.
Jag är stolt över att jag fick mammas ögon tårfyllda när jag som en glad 5-åring fick visa upp pappret.

Det här är för mig att bygga varumärke, när man som företag inte har någon sorts verksamhetskoppling till den målgruppen men ändå sätter sig i en 19-årings tjejs huvud och blir top of mind vid orden SERVICE, BEMÖTANDE, GEMENSKAP. Jäkligt bra gjort, jag är imponerad, ännu en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0