Monster och underbara barn

Fredag fredag fredag, jag älskar fredagar.
Jag har pluggat lite, tänkte försöka träna lite styrka men är så rädd att jag blir sjuk så jag måste överväga detta.
Förhoppningsvis ska jag få förlja med till busborgen med Henriks brors barn, älskar dem barnen alltså, så sjukt söta. Snart kommer ett tredje, jag kan inte låta bli att längta lite efter det, var så längesen man fick träffa en sån där nyföding, knodd som bara ligger och sover.


Jag kan tycka ibland att är det inte underbart med barn, som förra tordagen i skolan, då hade vi sista tentan om ni kommer ihåg den kursen. Vi hade haft en utmanande vecka och då var det 100 % diciplin som gällde. 
När vi kom till klassrummet på torsdagsmorgonen redo för tenta så sätter jag mig ner bredvid en av mina bästa, en tjej som har barn. Jag tror barnen är i dagisålder, (haha gud vad oklar jag är) men någonstans mellan 6-8 kanske? Jag ser på henne att hon är helt slut och det ser ut som att hon har varit med i krig hela natten, kanske lite sådär som gravida ser ut, eller kanske inte, äsch skitsamma.
Jag frågar om det har hänt något eller hur det det är, och hon tittar på mig och småskrattar, (ser ut att falla i sömn vilken sekund som helst) och suckar och säger: "Charlie har haft monster hos sig i natt", jag fattar direkt vad hon menar och kan inte låta bli att skratta, mardrömmar. Jag minns själv så väl när jag hade det. 
Charlie att hade varit uppe hela natten pga sina monster i rummen, det hade varit ett stort rymdskepp som hade landat med monster i hans rum som ville skjuta honom. Han var säker på att dem fanns och hade kört rodeo mellan mamma och pappas rum till hans eget rum i stort sett hela natten. Där satt min fina vän, och skulle göra tenta. 
Kunde inte ungen ha prickat in någon annan dag i veckan liksom, typ när vi skulle ha eget arbete?, nej men ibland blir det på tentanatten. 
Givetvis vet jag att man inte kan styra över något sådant men jag tycker att är inte barn underbara? Jag som är barnlös kan inte tänka mig den riskanalysen att "inatt kanske någon av barnen kommer över så det gäller att jag kan tentan utan och innan". Hahah ja. 

Resultat: barn är helt enkelt helt underbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0