Ledarskap är inte en position, inte en funktion utan en relation

Kom hem från skolan för ett tag sen, vilken dag! Vad bra jag mår. Dagen började med att vi körde varvet runt så att man fick höra hur de andra i klassen hade upplevt sin period. Ibland vill jag bara räcka upp handen och fråga mer men kände att jag fick hejda mig. Så himla intressant.

Vi har börjar kursen "Praktiskt ledarskap" block 2, sjukt användbar måste jag säga. Man kan referera direkt till de praktiska ute i arbetslivet vilket är nyttigt och roligt. Vi gick in på ämnen om ledarskap och skillnader samt strategier bakom chef- och ledarroller.
Nu ska jag fixa massa smått som jag ligger efter med, ska mailas och skriva klart anteckningar m.m.

Erika, Maria och Malin, fina flickor!


"En framångsrik chef agerar som ledare på ett coachande sätt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0