Minnen som gör mig glad

Jag har en valborg framför mig med tentaplugg, solning, middag + se majeld. Bra dag. Ändå så kan jag nog känna mig lite missnöjd. Vill ha mer, men så är det alltid. Jag vill ha mer.
Valborg, en stor dag.

Valborg har alltid varit en stor dag för mig, jag har många goda minnen från alla dess år, (oj vad gammal jag låter, visst?)
I fem år i rad var jag med i "småstjärnorna" i Stenkyrka på Valborg. Det var liksom årets höjdpunkt. Ambitionsnivån var hög och jag och min respektive partner (som oftast var min snälla kusin) hade övat sedan mitten på mars då danserna brukade bli klara. Tävlingen utgick så att man ställde upp med valfri låt och uppträdde på sitt sätt. 
Jag skulle vinna varje år och gav hela min själ och liv i det där uppträdandet. Allt från speciella låtar, man hade en dans och till och med jag hade en egen make up artist - självklart min mamma. Allt för att jag skulle känna mig som en liten stjärna. 
Vi kom tvåa varje år, en vann och resten blev tvåor. Nu vill jag inte vara sån och vara dålig förlorare men hallå, känns det inte som att de är ganska självfallet att de är fusk på gång om de var en i juryn, dess dotter som vann varje år. No hard feelings såhär efteråt (eller?!) men hon var kass. I promise. Vi var bättre, och det sa till och med alla. 
När jag tyckte jag hade blivit för stor för sånt här flams som småtjärnorna på Valborg i lilla Stenkyrka så förflyttade jag mig till stan och hela Visby. Ojojoj så stor man hade blivit, coolt. 
Jag antar att mitt hjärta höll i sig i de gamla traditionerna för de dröjde inte långt innan jag regisserade en dans till lillasyster som jag tyckte skulle vara med. Dom var med för första gången och drog såklart hem vinsen, utvärdering av det: efter 5 år hade dem bytt jury. Givetvis. (nej jag var inte bitter för det, jätteroligt för syster) ;)
Detta är inte bara bra minnen från de året, Jag var i Visby på Valborg och fick också min första kyss den kvällen. Det ni. Ledord från de blir väl lite slemmigt o så. Hahha jag kan inte låta bli att skratta högt. Händelsen hände iaf på en matta i min dåvarande bästa kompis sovrum till låten heaven. Otroligt oromantiskt men kan inte låta bli att tycka att det var ganska gulligt.

Nu, back to verkligheten och min uppsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0