Underbara helg!

Jag är världens helgmänniska ever. Helt otroligt! Jag märkte det igår, Henrik skulle köpa med sig mys hem, choklad till mig givetvis. Och så glömde han. Jag blev skitsne, eller "lä" som man säger här, sen blir jag lack för att jag blev sur över en sån sak som att han glömde när han hade jobbat 11 timmar den dagen och sovit 6 timmar natten innan. Dumma mig. 
Men varför har de blivit såhär då? Jo, för under mina ca 14 år i skolan så har jag gått måndag - fredag på helvarv sen är det helg. På helgen kan man göra vad man vill. Oftast blev de ju att man gjorde "dem-där-sakerna-man-inte-hann-i-veckan", men ändå. Helgerna var liksom fria, äta god mat, läsa en bok, träna, planera och bara göra en massa kul utan tvång. T.ex. kan man sova hur länge man vill. Sen att jag nu betér mig som en 39 åring istället för 19 åring är en annan sak, jag sover till 9 och går upp och kollar nyhetsmorgon och nyheterna. Jag älskar det. För mig är det kvalité att få följa olika inslag och mysa ner sig i soffan med te. Haha nej vad gammal jag låter. Men det rekommenderas, dagarna blir så långa och man hinner liksom med det mesta!
jaja, nu får jag sluta, back to work och tentan, den är rolig att skriva, jag lär mig nytt hela tiden. Det är bara det att den kräver 100 % disciplin.

Imorse skrapade en kille fram 3 miljoner som har varit där en gång förut, då skrapade han fram 500 000 kr, hur stor är chansen liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0