Stör du dig på bloggen? Det kommer mera

När jag var på Gotland sa en nära till mig:

"Om du inte börjar skriva något roligt i din blogg snart så slutar jag läsa den, den är skittråkig".

Hur tacklar man en sån där kommentar? jag blev så överraskad att jag började skratta. Jag vet att de stämmer, min blogg är astråkig, designen suger och jag lägger inte den energi jag hade velat, just för att den inte finns nu. Nu sa personen den här kommentaren med en hel del sarkasm i rösten men jag vet att de är rätt. 
Jag har lovat mig själv att jag får inte vara rolig förens jag skrivit klart mina megatentor, sen så. Jag är också otroligt medveten om att jag är galet lam i mitt tyckande. 
När jag går in på andra bloggar vill jag läsa vad som händer i livet, varför man gör dem valen man gör och hur man tycker om vissa saker i samhället, det ger mig ett annat sätt att se på saker, kommentera mera helt enkelt. - Nu är de ju lustigt att jag inte ger något av det här till er, men jag tänkte att jag faktiskt skulle våga att bli lite vass. Ni läsare går in här av en anledning, ni vill läsa min blogg, saker som händer mig. Sen om de är positivt eller negativt kan jag inte svara på, men de är underbart att ha en helt egen sida, där jag kan spara min guldkorn samtidigt som jag får chans och tycka och tänka exakt vad jag vill. 

Jag kommer förlora läsare på det, de tror jag. Men jag bryr mig inte för att det är inte därför jag skriver. Jag skriver för min skull. Även fast min blogg är på bottennivå idag så har jag ju ändå läsare, ganska många dessutom. Så. Det kommer bli bättre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0