Min rädsla blir ett hinder

Jag älskar våra matdagar, dom är det bästa. Ikväll var de Marias tur och oj vad gott.
Jag var och träna innan så nu när jag kommer hem blir det fix och förhoppningsvis lite plugg. Jag känner mig lite dåligt till mods, jag vet egentligen inte riktigt vad det beror på. När jag var ute och tränade idag så kände jag verkligen hur rädd jag är för en massa saker, eller jag har sjuk respekt för en del ting. För två dagar sen var det en kvinna som blev slagen och indragen i skogen av en man här i Västerås (som tur klarade hon sig då hennes hund "räddade" henne och troligtvis skadade mannen), väldigt nära där jag bor, inom en km kanske. Det läskiga var att det här var kl. 12 på dagen, vid en cykelbana som korsar ett motionsspår, exakt den vägen jag cyklat till skolan varje dag. Jag blir helt kall bara jag tänker på det. Polisen misstänker försök på våldtäkt och jag vill inte ens tänka på vad som kunnat hända.
När jag bara hade bott här i en vecka ungefär så var de en av mina närmare kompisar, kompis som blev knivrånad. För mig är det här helt ovant, jag kommer från Visby som verkar vara snällaste stan i Sverige. Den rädslan jag har går ju inte att påverka särskilt mycket utan går bara att träna upp. Men jag vill inte känna en obehaglig känsla när jag går hem från stan (typ 7 min gångväg). Iaf, nu ska jag faktiskt röra mig hemåt, jag får ringa någon så jag börjar tänka på annat.
Annars är de bara att börja tagga för en sidokurs som börjar imorn, praktiskt ledarskap. PUSS
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1402024-ingen-misstankt-for-valdtaktsforsok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0