Förlåt Malin, men Stockholm är i mitt hjärta, sen liten

När jag visat en liten snabbvisit av de viktigaste delarna av Västerås för mamma och syster (typ ställen där jag tränar, skolan, Cityringen och centrum) så började jag prata om vad jag ville göra efter examen. Mamma har alltid trott på det jag säger, (kan vara nu när jag tänker efter att har jag velat göra eller haft något så har jag fixat det) och idag berättade jag, första människan jag säger de till, att jag har smygkollat på bostadsrätter i Stockholm. Mycket smart drag av mig då mamma är riktigt stockholmare och jag vet att staden sitter djupt i hennes hjärta.)Givetvis måste jag fixa mig ett jobb där först, men enligt planerna jag har, så är det dit jag kommer flytta. Självklart är 2-3 miljoner kr inget man slänger upp på rak arm i vår familj så vi diskuterade massor med möjligheter kring lån och dylikt på bästa sätt. Jag kan inte låta bli att bli alldeles upprymd och pirrig, för jag är säker på att jag kommer genomföra det. Jag kan om jag vill.
Mamma blev dock helt kritvit i ansiktet när jag sa "Jag hoppas att du förstår mamma att jag inte kommer flytta hem igen, du får göra vad du vill med mitt rum." Sagt och gjort, mamma fattade vinkeln och vi var inte sena med att tänka på ny inredning till mitt gamla rum som numera står folktomt. Det ska tilläggas att min underbara, lilla säng (120 cm bred) står kvar där, och där ska den också stå. Jaja, inredningen blev av höstens färger och jag kan knappt vänta tills jag får åka hem till Gotland, plocka bort alla mina saker och låta rummet bli alla andras. Givetvis bor det tusen hemligheter i väggarna med allt från tankar till händelser men de behöver ingen veta om.
Nu är de läggdags för min del, skola imorn och jag är galet taggad! Äntligen måndag!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0