FANCY FRIDAY

Det har bara gått några timmar av min fredag och redan har det hänt mycket. Min telefon har gått i ett, förutom att det har varit min kära vän som ringt närmare 5 gånger så har faktiskt andra nära och kära + tidningen hört av sig. Jag hade kanske helt glömt bort att vi faktiskt ska träffas idag och intervjuas för ett reportage, om vad får ni se vad när det kommer. Sooom tuuuuuur var det inte förens vid klockan 15 idag. Great. Scoooore på att jag har koll!

En annan sak som är lite filurig är att jag och Linnea ska nog ta en trip snart ändå. Jag vet inte om de är vädret som försöker ge falsk marknadsföring men man kan ju inte sluta drömma om att ligga på en strand nu. Vi har hittat något som passar perfekt i tiden, ett billigt och bra resmål. Vi ska bara suga lite till på karamellen för att sen kanske slå till. Ett personligt skäl tar emot fruktansvärt mycket att köpa resan. Men jag vet inte, kanske borde jag tänka på mig själv i första hand för en gång skull?

När jag gick ut och hämtade tidingen imorse låg ett annat vitt brev där, jag såg stämpeln från Västerås stad och mitt namn är på. Jag är så sjukt nyfiken att jag öppnar brevet på plats ute i regnet. Jag har blivit kallad på intervju, inte vilka dag som helst, utan dagen innan studentdagen. Jag ska vara på plats kl. 15-18 i Västerås stad på universitetet den 9 juni. Det händer inte. Alla som är födda år 92 och ska ta studenten den 10:e Juni och bor på Gotland vet att det inte finns en chans för mig att hinna hem till studentdagen. Scoore på den också.


Idag har Linnea och Linn namnsdag, syster och en bra vän, grattis på er! Förutom det är de fredagen den 13:e idag.
Hur som helst, jag bloggar nog senare om kvällens planer.
Kanske också får ni se min nya hund här hemma.
Pusspåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0