ÄNTLIGEN STUDENT!

Egentligen har det varit en helvetes dag. Det har varit varm, asigt varmt när vi byggt vagn. Jag har legat på marken och skruvat i typ 100 skruvar i några rör som är antalet 100 st så jag vart ganska trött i min arg. Fast telefon samtal har kommit som gjort mig helt knäckt, fast jag inte är klar med studentklänningen ännu, fast jag fortfarande är sjuk så kan jag inte låta bli att le lite på läpparna.
Det jag har kämpat efter i tre år lönar sig rejält. Äntligen fick jag kuvertet i handen med mina betyg, så jävla stolt. Fan vad bra det kändes, även fast vissa tider har tagit död på mig har jag ändå hängt kvar och gjort mitt bästa. Som att betygen inte var nog så fick jag ett stipendium på 2500 kr. Underbart. Jag älskar när man ger sig fan på saker och det lönar sig.
För bara ett år sen var jag på studiedag med dagens gymnasie 2:or. Jag hade missat det året jag skulle cykla och fick cykla med dom som var ett år yngre. När vi hade cyklat till tofta var det frågor om OS. Jag kan inte låta bli att skratta när jag då ringde mitt ex, fuskade lite (brukar absolut inte fuska annars) och frågade alla frågor. Givetvis fick jag alla svar och dom var rätt (såklart) när det handlade om sport. Vi vann hela skiten och priset blev en kaka "dammsugare" var. Kanske de värsta jag vet. Men jag skrattade ändå.

Nu ska jag sätt på en bra låt, och njuta av sista kvällen som gymnasie-elev. VÅR VÅR! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0