SAMMANFATTNING AV 2010

Som jag har gjort här i bloggen nu några år, återigen kommer en sammanfattning av året som har gått.

Januari: Vaknade i underbara Milano och spenderade första dagen på året med min dåvarande pojkvän Mathias med en italiensk släktträff och besökte en plats som måste vara ett av Italiens finaste förortplace. Månaden gick fort och jag minns att jag var sjuk mycket.

Februari: Det här blir nog årets kärleksmånad. Spenderade all min lediga tid med Mathias och gjorde det till kvalitétid. Mysiga hemmakvällar med matlagning och träningar tillsammans. Mitt i mörkret och all slask fick vi den här månaden att bli otroligt fin. Han tog med mig till underbara Djupvik Hotell över alla hjärtans dag som en överraskning och det var mer än underbart att få bo med den man vill leva för, på ett galet fint hotell, äta tre rätters och bara ta vara på varandra. Det ska tillläggas att vi lämnade våra mobiler och all kommunikation i bilen under helgen.

Mars: Månaden som jag och Mathias hade ett år. Vi tog en kryssning till Helsingfors 3 nätter och åkte till släkt och vänner och var med på barndop. Otroligt mysigt. Jag skrattar lite när jag ser på bilderna därifrån. På kryssningen hem när jag ber om en pussbild. Han hatar sånt larv och det tog tio min innan jag fick honom att ställa upp på det. Bra resultat till slut!

April:
Mathias, Louise, Robin och vänner fyllde år. Mycket partaj och firande. Sen åkte jag till en underbar praktikmånad på Mallorca. Träffade vänner och bodde i en lägenhet med 3 tjejer och hade praktik på ett jättefint och mysigt hotell. Hade galet kul, vi var med på 3 dagars festival och oj vad minnen jag tog med mig hem.

Maj:
Praktiken sträckte sig över halva maj också. Mathias kom och hälsade på, jag fick ledigt en vecka och vi åkte till Magaluf och partade & hade semester. Jag upptäckte hur underbart livet kan vara och hur galet det kan vara på en nattklubb i Magaluf, Som jag brukar säga, det som händer där, stannar där. Washing machine party var överlägset.

Juni:
Jag och Mathias fick hem vår bebisar. Jag minns att jag jobbade mycket, och att jag hade en supermysig men konstig midsommar i Näs/Nisseviken. Eftersom vädret var på topp så hängde man på stranden en hel del. Månaden gick så sjukt fort, den var lite såhär naturell. Jag och Mathias var också på västkusten och besökte Göteborg och hade allmänt mys!

Juli:
Rasade jag totalt. Trots en bra pojkvän, trots en bra studenskiva för Louise, trots en bra födelsedag i sommarens värsta väder så var det i den här månaden som bomben släpptes. Allt var inte alls som jag trodde. Han var inte den jag trodde. Ni var inte den jag trodde. Nej men ni som ville knäcka mig, lyckades brutalt bra.

Augusti:
Livet skulle sättas igång med skola och hela vardagslivet, jag var inte alls redo för det. Vi skulle precis flytta in i vår andra lägenhet och jag hade ingen inspiration alls. Månaden blev tung, men överlevnadsokej. Det enda viktiga för mig var att komma in i skolan och försöka lappa ihop mitt förhållande. Gud vad jag märker nu att det är svårt att minnas dom här höstmånaderna.

September:
Jag tog körkort, det enda ljusa på hela månaden. Mitt liv gick åt fel håll, jag tappade mig själv mer och mer.

Oktober, November, December: Jag är ledsen alltså, men det ända jag kan säga är att så som jag mådde under dom här tre månaderna så dåligt har jag aldrig mått förut. På något sätt lyckades jag väl ta mig ur detta hål som jag var rejält insnöad i. Innebandyn tog mig fram, tack Marcus och Oliver. Även fast allt påminde om oss så klarade jag av det. Ett bättre slut på året kunde man dock inte ha fått, jag kan inte beskriva med ord hur bra vår nyår var.
Och alla få säga vad dom vill om det, men jag är i alla fall mycket glad över det jag och Mathias hade, alltså på ett bra sättt! ;) Nej men så mycket som jag har lärt  mig under vårt förhållande gör man inte på egna ben. Och faktiskt, så när vi väl hade det bra, så vart det oslagbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0