fy fan för att killar faktiskt kan pyssla och fy fan för fördomar

Hallå vänner. Första gången jag landar för idag och det gör jag på Arlanda. Alltså påväg hem till ön igen. Har varit en bra tisdag som känns som en fredag, det har varit en stor dag med massor av personlig utveckling. I skolan hade vi en lärare, föreläsare som hette Micke Darmell. Vi pratade om fokus på möten och effektivitet m.m. Jätteintressant. När jag sitter där och lyssnar så känner jag med hela kroppen att det här verkligen är någonting jag vill jobba med. 

Jag ska meddela en liten tragedi för er. Igår förlorade jag. Jag och Marthina utmanade två killar från Västerås i pepparkakshusbakning. Vi la ner själen och gick verkligen in för det, man kanske kan nämna att vi tog ut en liten seger i förskott. Jag menar, hallå vi tjejer har pysslat sen vi var små, vi skulle ju vinna utan tvekan över två hantverkare. Icke sa Nicke. Dom hade nytänkande och byggde ihop två hus medan vi tänkte stilrent, vitt och silver. Juryn tyckte tydligen att ja, deras var bättre. Jag var så sur igår, idag är de lite bättre. Men åh, att åka till Gotland med en förlust i bakhuvudet känns inte bra. 
Jag och M känner någonstans att vi är orättvist bemötta av juryn, vi vill därför ha en till omröstning. Ni kan väl rösta här så killarna kanske kan förstå att vi gjorde ett bättre jobb.
Aja, här kommer bilder från kvällen!
Våra två utmanare, Mathias och Axel

Här ser ni våra väggar, röda rosetter och silverkulor..


Lägg märke till muren vi byggde i mellan för att ingen skulle tjuvkika! Så seriöst.


Vårt fina hus, silvertak och silverkulor


Killarnas vinnarbidrag, tvåvåningshus


Båda husen, förstår mig inte på juryn..

Kommentarer
Postat av: Anonym

det högra såg mer hemtrevligt ut..

2011-12-13 @ 20:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0