MYCKET TEXT OCH LITE INFO

Hejhejblogg.
Ett nytt inlägg, så trevlig va?
Jag ska först börja med att jag förstår verkligen inte hur besatta människor det finns. Inte alls för att vara negativ, men vilka är det fortfarande som bevakar min blogg, hej läsare, kul att ni hänger kvar fast jag är så dålig på att skriva. Men men vänner, jag har faktiskt varnat er för dålig uppdatering.

Ni kanske då också vill passa på och få en kort uppdatering av mitt liv nu när jag skriver.
Dagarna rullar på, alldeles för snabbt. Från att vara 4 månader tills vi åker är det nu 12 dagar tills vi lämnar ön. Otroligt va, de är nästan som att jag börjar få lite resfeber. Redan. Det ska bli otroligt skönt att komma bort till Albufeira och bara vara för oss själva. Även om det kommer bli otroligt skönt att få komma bort så har jag ändå en liten klump i magen av saknad. Hur ska jag klara mig utan min mamma i två veckor? Och mathias då, han åker till Tyskland nu i helgen så han kommer jag nästan sakna ännu mer. Men eller hur, två veckor borde man klara av galant?
Jaja, från det ena till det andra, jag har själv blivit helt sporthjärntvättad och följer ishockey-VM som ett riktigt fan, inte okej alltså. Så visst är jag glad av att det blev brons för själva hemlandet. Det känns bra. Och just för tillfället pågår en spännande match mellan Canada och Ryssland. Jag bloggar, pluggar och ser matchen samtidigt, inte dålig va? Har man lite tid så har man.. På tal om plugg, jäklar vad mycket det är nu innan vi åker. Det känns som om allting kommer på en gång. Inte dåligt nej. Och när jag sitter här och tittar ner i min samhällsbok som är i 5 kapitlet känns det som om jag skulle kunna göra vad som helst om någon annan bara gjorde den här uppgiften som handlar rättsamhället i Sverige åt mig. Dagen känns inte rättvis. Vid 2 tiden idag var jag tvungen att åka hem från Mathias för att råplugga innan jag skulle vidare till kvällens smörja. Det var återträff med fjällengruppen. Skoj, njaaa. Onödigt tidsfördriv, och sorgsen som jag är kan jag inte slappna av när jag vet att det finns 1000 saker att göra hemma medans vi springer runt och fjollar oss med parfotboll som gjorde jätte ont därför snöret runt våra ben var av tvättlinamaterial och satt alldels för hårt.. Jag känner mig som en av gotlands gnälligaste ungar nu men det är bara för att jag är lite besviken på mig själv. Sitter här sista kvällen inför inlämningsdagen och har knappt gjort hälften. Dåligt.

För att pigga upp stämninen lite i min blogg ska jag faktiskt berätta att jag har haft en toppenhelg. Träffade min vän Lisa som var åratal sen, har ju blivit så himla söt. Kände att jag verkligen saknade henne då vi pratade om våra minnen. Aww, vi får ta och skärpa till oss.  I fredags så träffade jag innebandylaget och det var grillning som stod på schemat. Vi valde en supermysig plats på paviljongsplan (om de nu stavas så?) och satt och prata, efter en sån kväll känner man typ laget mycket bättre. Efter en kväll med mycket skratt och hemligheter så deckade jag vid 23 tiden. Aww vad skönt det var. Lördagens planering var solning, men icke sa nicke som bestämde vädret, så det fick faktiskt bli åter igen en helg med mamma i trädgården. Shit, människan tar död på mig, efter ca en halvtimme utsåg jag min uppgift som underhållare istället för trädgårdsmästare. Jag satt mig bredvid med Chip och berättade om mitt otroligt roliga liv.. På kvällen åkte jag ut med M till mina vänner som befann sig i västerhejde. Grillning denna kväll också, jag får inte heller glömma bort att nämna våran seger i kubb + all mys.
Kvällen slutade i Mathias lägenhet, men bara han och jag. Myste lite framför tv och somnade sen väldigt fort.
Det var väl min helg helt upp och ner, jag ska försöka att blogga lite oftare, känner att inspirationen har kommit tillbaka mer.
Pusspåer.


Här är jag och min älsklingsflicka som jag ska åka med, du står ut med allt. <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha söt, jag? Njae, måste vart någon annan du tittat på vännen =P Saknar dej massor ändå<3

2009-05-11 @ 18:50:50
URL: http://trillingsystern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0