JAG ÄLSKAR DIN NÄRHET

hejhejblogg.
Nu är det söndag och det har varit en helgalen helg för min del, i fredags bjöd jag och m på inflyttningsmiddag med Jon och Nic, sedan var det bio som var inbokat, vi var och såg "sommaren med Göran", as härlig film, gå och se den!! Jätte mysigt faktiskt, kvällen slutade väl inte riktigt helt som den skulle men det gick bra det också. Nic åkte hem, jon och mathias skulle tydligen ut, så jag, gick hem ensam och la mig själv i lägenheten.
Lördags planerna var helt oklara, men jag har tänkt att det kanske är så man ska låta det vara, för det är då man får det där utsökta perfekta kvällarna.
Tillslut lyckades vi pussla ihop någon slags alternativ kräftskiva, (konstigt, för i slutet grillade alla iaf?) och kvällen skulle bestå av mig, mathias, jon, nic, johan och calle. Men tidigt fick vi återbud från sötnöten nic. Attans. Men men, man har väl aldrig döttt av att vara ensam med fyra killar i en sommarstuga på landet där varken el eller vatten finns tillängligt? Jag klarade det väldigt bra, bortsett från spindlarna i sängen jag sprang runt och skrek om, alla gånger man ville gå ut och kissa fick jag drog med m som motvilligt fick stå och vakta, paniken i robåten vid Grynge hällar där en pallkant var tio meter ifrån oss. Killar killar, varför var vi tvungna att ro så nära? Haha.
Om man ska göra en kort sammanfattning från dygnet så innehöll de väldigt mycket skratt, jag sov inte en enda blund. BAD! Jag och mathias gick istället upp för att se soluppgången. Alldeles själva satt vi där på stranden, Mums. Jag ska också passa på att tala om att det blev utklassning i kubb, jag och mathias vann stort!
Nej jag ska tacka så mycket för en jättebra lördagkväll. Minnesvärd.

Men allt har sina konsekvenser, tillomed livets pärlor. Efter en massa plock och mys på förmiddagen skulle vi bege oss vidare till Slite för att mathias och johan skulle spela match, jag var död, somnade på bänken där jag satt och skulle vara åskådare, inte riktigt okej kanske. Är fortfarande helt stört trött, tål typ ingenting, mathías råkade komma i kläm med hans tidsuppfattning, detta gjorde mig på äckligt dåligt humör, han åkte vidare till sina kompisar och efter vi vart och handlat skulle jag bära skiten hem. Fy fan, nu förstår jag alla mammor som har barnvagnar, kassar och händerna fulla med saker och ska försöka få upp dörrar med nycklar. Omöjligt för fan. Så efter ha fixat de sista på plugget sitter jag här för mig själv, ensam i lägenheten mätt och belåten efter en ensam middag. Så ovant att få äta själv när man är van att vara hemma där minst fyra stycken sitter och äter. Ifall mamma läser min blogg så får jag väl erkänna att jag trodde att jag skulle fixa det här med saknaden bättre, fan va jobbigt de är, saknar tillomed när du kom in på kvällarna och satt dig vid sängen för att prata på helt omöjliga tillfällen.

Men himmel, vilket långt inlägg, bara sådär, iaf, kolla in Jon Lindgren på facebook så kommer bilder om min galna kväll i grynge! Pusspåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0