AVRÄTTNING

Nej, visste trodde man aldrig det om dig. Undra egentligen hur många gånger jag tänkt den meningen. Jag gör misstag efter misstag och verkligen hoppas på att inte samma sak händer igen. Men såklart gör det de. Fyra olika gånger, med fyra olika personer. På mindre än en månad. Det är sjukt. Hur kan jag tro så mycket på mig själv att jag går igenom samma sak fyra gånger?
Men idag, när jag nu sitter här med sprängande huvudvärk och tankar som bara vill åt alla håll har jag äntligen bestämt mig för ett slut. Sätta punkt är inte alls lätt, men jag ska göra det, och jag ska göra det bra.
Jag ska vara felfri denna månad och verkligen bara tänka på mina konsekvenser.

När jag såg dig idag, du som känner att du är speciell och tycker det själv, så har jag aldrig känt mig dummare. Din blick fick hela min magen att vända sig, ditt ytliga utséende och din hållning du bär är som om du vore jordens hjälte. Det är du som är en lort och det är du som borde känna dig dum, det är du som inte vet var gränserna går, om det ens finns några i din värld. Men ändå så gör jag det, jag viker ner mig. Men visst bygger jag upp det igen, sen faller ner igen på samma plats.
Men jag har bara lurat mig själv, hela tiden jag har haft ett tycke om dig. Egentligen hatar jag dig. För den du är. Och egentligen älskar jag dig, för den du låtsas vara. 
Jag vill bara uttrycka mig som Linnéas meningen idag, inget kunde pricka så rätt som dem orden som kom från din själ.
Att bara se dig gå förbi, låtsas som ingenting. Borde verkligen så dryga människor få finnas? Inte bredvid mig iaf, jag vill inte leva med någon sådan, och inte ha i min krets heller.
Och egentligen, hur är det med alla löften som ni lovat? Var det bara en sak ni sa för stunden?  Eller menade ni något med orden och sen helt plötsligt blev det inte som tänkt? Nej men vet ni vad, mina favoriter, jag ställer inte upp längre.
Jag tar det inte, och jag köper det inte, inte alls på något sätt. Trevlig kväll. Jag ska iväg och träna.
PEACE.

Kommentarer
Postat av: Rebecca (:

Usch, jag tycker vi raderar alla dryga människor ifrån jorden... Jag är så trött på dom.



svar: Jag fyller 18 om 24 dagar! :D (25e December)hur gammal är du? (:

2008-12-02 @ 20:01:03
URL: http://rebeccalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0