Vill vara den bästa flickvännen

Idag var det riktigt råligt väder när jag skulle upp. Henrik hade åkt iväg till jobbet och jag tog det lite lugnt hemma. Jag fixade mig, åt lite frukost och tog det lugnt. Blir lite stressad för att jag inte hittar mina nycklar men kom på att dem ligger i en av mina jackor som hänger vid ytterdörren. Precis när jag ska gå ut så ser jag att regnet öser ned. Blir skitsur och försöker hitta ett paraply. Lyckas inte och känner att jag blir ännu surare. Va fan har han lagt paraplyt? Inte kan Henrik har varit så ego att han tog det själv när han vet att jag ska gå till tåget på morgonen?! Utan framgång ger jag mig ut i regnet och blir pissblöt när jag ska till Sala för att föreläsa, jättekul (not). Men sen skrattar jag åt problemet, tänk att jag i stundens hetta tänkte skriva ett surt sms till Henrik om var fan han hade lagt paraplyt. Men sen kände jag, allvar Gina, nehej du. Jag vill samla pluspoäng och bli omtyckt som flickvän, jag vill vara den bästa flickvännen och inte ge honom en massa negativ energi. Jag menar egentligen, om jag är så himla mån om att det finns ett paraplyjävel hos honom så kanske jag ska ta ansvar för det själv? Om det nu var så himla viktigt med vädret så kanske jag: 1. skulle planerat igårkväll och lagt fram det som behövdes på morgonen. 2. Imorse tagit reda på lite tidigare än 5 min innan man skulle gå om VAD DET VAR FÖR VÄDER UTE. Och jag menar, det var lite regn? Vad är grejen. Sluta sura och ladda för en riktigt bra måndag istället! 
 
Jag vill samla pluspoäng, vad gör du för att vara den bästa flickvännen? #VITEJEJERSOMBEHÖVERENTANKESTÄLLARE 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0