Big Sally på festival

Soliga dagar, saltvattnet som svider i ögonen och varma sommarkvällar. Det här stället är magiskt. Efter en god middag på en av stadens grillställen så lockade musiken oss till en bar. Där pågick festivalen för fullt. Utanför var partytält uppställda och musiken dånade. Vi hamnade på comedyclub night med olika nummer. Musik, dans och stand up. Dock hajade jag inte alls det sistnämnda. Jag har ju inte skrivit tidigare att dem pratar engelska här, men det är inte deras modersmål utan det kallas Broken English och jag fattar nada. I mina öronen låter det ibland som kinesiska, japanska eller stundvis engelska. Och givetvis pratade komikern Broken English. 
Men, kul var det ändå. Vi skrattade med alla som skrattade, det var kul det med! 

Festivalredo! 

Festivalplats på stranden 

Uteservering mot scenen 

Ja alltså det är ju ingen Roskildefestival.. 

Tjejen på bild höll numret "Big Sally" som var någon typ av narr om de inhemska tjejerna med stora rumpor.. Vi tyckte hon borde varit en levande Chiquita dam som kunde delat it bananer, vi lägger det i förslagslådan till nästa år.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0