Att klippa allt för starka band

Det har varit en lugn måndag för mig, på något sätt kände jag mig lite avundsjuk idag för dem som börjar jobba, det såg så skönt ut att komma igång, få skärpa till sig lite och komma in i rutiner. Så jag bestämde mig för att göra det bästa av den här dagen. Jag och Frankie pysslade hemma tills de var dags för lunch - så mysigt att få träffa Ida-Maria, sen gick vi förbi Handelskammaren och sa hej för att senare strosa hem till mig och börja packa flyttkartonger. Hittade bara 4 st som jag fyllde på en gång. Frankie somnade på lammskinnet i soffan (ja jag älskar att honom i soffan och skulle aldrig kunna tänka mig att ha honom sovandes rakt på golvet) så jag fick en hel del gjort. Vid 16 tiden kom Louise min fina vän och Henrik, då tog vi en fika och pratade om sommaren och höstens händelser. Louise kom med en tråkig nyhet för mig men fantastisk för henne. Hon lämnar mig, hon ska flytta vidare. Mne jag är så glad för hennes skull, oerhört. Jag minns känslan som igår när jag kom in på min högskola, min dröm gick i uppfyllelse.
Sen efter att vi hade kramat hej då och Henrik och jag skulle fortsätta så kom jag liksom av mig lite, blev lite ledsen. Ni vet när man tycker om någon mycket men måste bita igen och släppa taget lite. Jag är så glad för mina vänner här. För att komma igång och få tillbaka mitt sinne så fick en lång löprunda bli lösningen. Sagt och gjort. 
 
En bra måndag helt enkelt. Fast lite ledsen, de måste jag erkänna. Jag tar igen det imorn, nu ska jag pussa på Henrik som är världens bästa pojkvän, sen blir det läggdags! <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0