Dag 1, omgång 2

Yes de är måndag. Ingen ångest över det. Jag har haft en fantastisk helg, ingen ångest över det. Jag har bra vecka framför mig, massor av jobb, möten och utmaningar. Precis som en jobbvecka ska vara. Sen ska de bli varmt också. Det är ju det bästa, 22 grader på onsdag. Tack för att vi möjligtvis får en längre sommar!
 
Vet ni vad, allt är faktiskt inte lika bra som de låter. Jag lovade mig själv att skärpa till mig med matintaget och vad jag faktiskt stoppar i mig just för att min f.d. stressmage ballar ur. Men jag skärpte inte alls till mig. Jag har fuskat med allt hela helgen. Så nu. Nu får de vara bra, rejält käftsmäll på mig och mitt självförtroende av att jag inte ens klarar av att undvika att få i mig vissa saker. Jag och Henrik försöker skapa en morgonrutin och tog faktiskt ett riktigt träningspass imorse. Det var skönt, hann vi prata lite också. Så rapportering dag 1:
- Jag är inte sugen på någonting, bara sur över att vara jag. Hur svårt ska de vara? Och ja, jag har ett sådant sockerberoende att det är på tiden att de behandlas. En liten del av allmänheten trycker på att både LCHF-metoden och 5:2 metoden skulle passa mig, de gör minsann magar bättre. Det tror jag med, jag tvivlar inte en sekund. Men att ställa om en hel matvana med en tjej som jobbar nästintill full tid, sköter två olika projekt vid sidan om och ska nätverka här och där känns som mission impossible. Just nu iaf.
Idag ska jag äta en lunch utan kolhydrater, that's nice. Gott ska de bli också. 

Lovar att uppdatera er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0